Instanța a dispus reangajarea fostului director financiar al Euroweb România, operator telecom care a indicat într-un document oficial că s-a confruntat cu pierderi excesive în perioada 2015 – 2017, și plata salariilor indexate către acesta, majorate și actualizate și cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat începând cu data concedierii și până la reintegrarea efectivă.
În plus, conform deciziei definitive a Curții de Apel București (CAB), compania trebuie să plătească fostului salariat contravaloarea orelor suplimentare și a orelor lucrate în zilele de repaus săptămânal în perioada noiembrie 2015 – iulie 2017, la care se adaugă suma aferentă unui număr de 32 de ore lucrate în zilele de repaus săptămânal și 68 de ore suplimentare efectuate peste durata normală a timpului de lucru săptămânal în perioada aprilie 2016 – iulie 2016.
“Admite apelul formulat de apelanta reclamantă Fronea Gabriela în contradictoriu cu intimata pârâtă Euroweb România, împotriva sentinței civile 2.201/13.03.2018 a Tribunalului București. Schimbă în parte sentința civilă apelată, în sensul că admite contestația formulată de reclamanta Fronea Gabriela împotriva Deciziei de concediere cu 161/26.07.2017 emisă de angajatorul pârât, pe care o anulează. Dispune repunerea părților în situația anterioară emiterii Deciziei de concediere anulate prin reintegrarea contestatoarei în funcția anterior deținută concedierii. Obligă pârâta la plata către contestatoare a unei despăgubiri egale cu salariile indexate, majorate și actualizate și cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariata în temeiul contractului individual de muncă, începând cu data concedierii și până la reintegrarea efectivă. Admite în parte cererea de chemare în judecată formulată de reclamantă având ca obiect obligarea pârâtei la plata unor sume de bani cu titlu de contravaloare ore suplimentare și ore lucrate în zilele de repaus săptămânal în perioada noiembrie 2015 – iulie 2017 și obligă pârâta la plata către reclamantă a sumelor reprezentând contravaloarea acestor prestații, pentru un număr de 32 de ore lucrate în zilele de repaus săptămânal și 68 de ore suplimentare efectuate peste durata normală a timpului de lucru săptămânal în perioada aprilie 2016 – iulie 2016. Admite apelul formulat de apelanta pârâtă Euroweb România, împotriva sentinței civile nr. 2.201/13.03.2018 a Tribunalului București. Schimbă în parte sentința civilă apelată, în sensul că respinge capătul de cerere având ca obiect obligarea pârâtului la compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat, ca rămas fără obiect. Păstrează în rest sentința civilă apelată. Compensează în totalitate cheltuielile de judecată efectuate de părți în etapa procesuală a fondului și în apel. Definitivă. Pronunțată 26.10.2018, în conformitate cu prevederile art. 396 alin. 2 din Codul de Procedură Civilă”, se arată pe pagina web a Curții de Apel București.
Pe rețeaua de socializare Linkedin.com, Gabriela Fronea apare ca fiind Finance Manager la Euroweb România, funcție pe care a preluat-o în 2015 și o deține și în prezent. Anterior, ea a mai lucrat la Actavis Romania și Raiffeisen Bank Romania.
La instanța precedentă, în întâmpinarea depusă la dosar, Euroweb România a afirmat că, pe piața telecomunicațiilor, condițiile de concurență au devenit extrem de dificile, fapt ce a condus la pierderi excesive pentru companie în anii 2015 – 2017.
Începând cu 2010, Euroweb România este parte a grupului Turk Telekom, având astăzi peste 1.000 de clienți corporate și 4 centre regionale, în București, Timișoara, Iași și Cluj.
“Obiectul de activitate al Euroweb este furnizarea de servicii pe piața de telecomunicații din România, în principal servicii și soluții de acces la internet prin rețele cu cablu. Veniturile principale generate de această piață au fost polarizate de operatorii mari, precum RCS&RDS, Vodafone, Orange, Telekom, iar operatorii de talie medie, cum este pârâta, au ajuns să concureze pe un segment extrem de redus al pieței. Dincolo de restrângerea consistentă a segmentului de piață pe care activează pârâta, condițiile de concurență au devenit la rândul lor dificile, în principal prin creșterea costurilor operaționale”, se arată în întâmpinarea companiei, publicată de Profit.ro în data de 22 mai.
Avocatul Euroweb a susținut în fața instanței că fondurile alocate investițiilor necesare pentru a ține pasul cu dezvoltarea tehnologică accelarată, dar și cele generate de executarea obligațiilor legale privind migrarea rețelelor telecom în subteran, au crescut în mod constant în ultimii ani. Astfel, se precizează în document, compania a ajuns în situația nu doar de a nu avea o marjă satisfăcătoare de câștig, ci de a înregistra pierderi extrem de ridicate.
De asemenea, existența unor posibilități din ce în ce mai mari de a accesa soluții tehnologice mai variate și mai ieftine au generat din partea potențialilor clienți o restrângere a bugetelor, care în condiții normale de piață ar fi fost alocate cumpărării de servicii de comunicații de date și acces la internet.
“Urmare a acestor schimbări majore ale pieței si ale condițiilor economice în general, Euroweb a atins cote record ale cheltuielilor, costurilor operaționale și datoriilor către principalii furnizori si a încheiat ultimii ani financiari cu pierderi. Mai mult, pierderile s-au adâncit semnificativ de la an la an și, dacă în anii 2013-2014 acestea au fost de 1.231.367 lei și de 1.226.053 lei, în anii 2015 și 2016 cotele de pierdere înregistrate au fost de cel puțin două ori mai mari, adică de 2.832.875 lei (2015) și 2.942.154 lei (2016). În ceea ce privește salariații, scăderea de la an la an a numărului acestora (79 în 2013, 77 în 2014, 72-73 în 2015-2016) a reflectat declinul activității pârâtei”, se spune în document.
CITEȘTE ȘI Decizie: Salariile poștașilor vor fi majorate din noiembrie, ca metodă de fidelizare și atragere de noi angajați, după concursuri la care nu vine nimeni. Este cea mai mare majorare salarială în Poștă din ultimii 10 aniSpre finele anului 2016 și începutul anului 2017, operatorul a adoptat măsuri urgente de reducere a costurilor lunare, pentru a diminua nivelul pierderilor.
“În perioada septembrie 2016 - mai 2017, cheltuielile lunare și costurile operaționale au fost reanalizate, renegociate cu partenerii contractuali și diminuate semnificativ, (…), eliminarea unor costuri - serviciile de consultanță financiară, diminuarea la jumătate a onorariului consultanților juridici, diminuarea costurilor aferente auto prin renunțarea - tot în prima jumătate a anului 2017 - la reînnoirea asigurărilor CASCO”, se afirmă în întâmpinare.
În pofida măsurilor de reducere a costurilor, în luna mai 2017 erau întrunite condițiile legale pentru dizolvarea Euroweb România, astfel că societatea a fost nevoită să adopte noi măsuri financiare pentru a evita dizolvarea, activul net al societății ajungând la o valoare extrem de scăzută, de 851.142 lei, cu mult sub jumătatea valorii capitalului social (3.207.383,5 lei).
CITEȘTE ȘI Instanța: Uber concurează neloial taximetriștii din Cluj pentru că încasează bani din transportul de persoane. În plus, autorizarea unui taximetrist este complexă și scumpă“În această situație, Consiliul de Administrație al Euroweb, întrunit la 11.05.2017, a propus parcurgerea singurei proceduri legale care a permis evitarea măsurii dizolvării: încorporarea tuturor rezervelor pârâtei și mai ales diminuarea majoră a capitalului social, de la valoarea de 3.207.383,5 lei la valoarea de 569.761,50 lei”, se mai spune în document.
Operațiunea de reducere a capitalului social a fost consemnată de Profit.ro.
La 6 iunie, Euroweb România a transmis Profit.ro, prin avocat, că articolul publicat în data de 22 mai conține pasaje extrase și copiate întocmai din întâmpinare, care, în opinia companiei, ar face parte din documente accesibile doar părților, nefiind informații transmis de companie și nici care să poată fi accesate de presă, avansându-se ideea că informațiile ar fi fost obținute de Profit.ro prin intermediul fostei salariate.
Documentele pot fi însă ușor accesate online, nu prin apelarea la o parte din dosar.
Compania a mai apreciat atunci, fără detalii, că informațiile au fost transmise "într-o manieră trunchiată, evident nefavorabilă societății, cu scopul vădit revanșard de a eroda imaginea EWRO și a pune în pericol clientela, partenerii de afaceri și, în general, activitatea comercială, dar și cu scopul de a folosi astfel de apariții online" în litigiul pe care îl are cu o fostă angajată.
"Prin intermediul prezentului drept la replică, Euroweb își asigură clienții și partenerii contractuali că întreaga noastră activitate va fi abordată, la fel ca până acum, cu seriozitate, responsabilitate și profesionalism, astfel încât să ne păstrăm concentrarea asupra afacerilor noastre de tradiție pe piața de telecomunicații și să creăm noi beneficii și oportunități de dezvoltare a acesteia", a transmis compania.