În al doilea trimestru al acestui an, subsidiara din România a grupului francez de telecomunicații Orange a obținut venituri totale de 240,5 milioane de euro, în creștere cu 3,3% față de aceeași perioadă din 2015, cu un ritm ușor încetinit ca urmare a reglementării europene de roaming.
La finele lunii prtecedente, operatorul avea 9,846 milioane de clienți, de la 10,01 milioane la 31 martie, din care 1,6 milioane utilizează servicii 4G, cu o creștere de 2,8 ori comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În iunie 2015, liderul pieței de telefonie mobilă avea 10,205 milioane de clienți. Pragul de 10 milioane de utilizatori a fost atins pentru prima dată în 2009.
Potrivit datelor operatorului, traficul de date mobile 4G continuă trendul ascendent, fiind de 4 ori mai mare în prima parte a anului față de aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii interesului pentru terminalele 4G și al ofertelor avantajoase la achiziția de terminale și servicii 4G din portofoliul Orange.
În acest context, în luna iunie, baza de terminale 4G s-a dublat față de aceeași perioadă a anului anterior.
CITEȘTE ȘI Orange România aduce 10,7 mil. lei la capitalul firmei care va furniza servicii de plată de pe telefonul mobilÎn prima jumătate a acestui an, compania a vândut cu 32% mai multe smartphone-uri decât aceeași perioadă a anului trecut, iar ponderea clienților care preferă telefoanele inteligente a crescut de la 54% anul trecut, la 68% anul acesta.
Rețeaua 4G a operatorului asigură o acoperire pentru 74% din populația totală a țării și 96,5% din populația urbană, în peste 5.000 de localități.
Ca urmare a lansării unor noi versiuni Orange TV Go și îmbogățirii conținutului disponibil, cu peste 80 de canale și peste 500 de filme și episoade din seriale, aplicația a ajuns la 1,8 milioane de descărcări și actualizări.
De asemenea, numărul de utilizatori activi s-a mărit continuu, astfel ca numărul mediu lunar al acestora pe primul semestru a fost cu 57% mai mare față de a prima jumătate a anului trecut.
Orange Home TV prin satelit continuă să atragă tot mai mulți clienți, ajungând la finalul lunii iunie la peste 305.000 abonați.
În perioada analizată, operatorul a înregistrat o creștere cu 40% a numărului de clienți noi companii mici și mijlocii, comparativ cu perioada similară a anului precedent.
În același timp, serviciile care includ soluții de productivitate în cloud dedicate afacerilor au înregistrat o dublare a vânzărilor în al doilea trimestru al 2016 față trimestrul anterior.
Orange a lansat în luna mai serviciile de internet prin fibră optică, voce fixă și televiziune prin cablu digital în orașele Cluj-Napoca, Iași și Timișoara, urmând ca acoperirea să fie extinsă până la finalul anului, în zonele urbane din restul țării.
La nivel de grup, veniturile au crescut cu 0,3% în primul semestru, continuând avansul similar din a doua jumătate a anului trecut (în termeni comparabili).
În trimestrul al doilea, veniturile grupului au stagnat, după o creștere de 0,6% în primele trei luni ale anului.
Profitul grupului înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) a scăzut cu 0,6% față de intervalul similar din 2015, la 5,9 miliarde de euro.