Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut în mod neașteptat în februarie

Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut în mod neașteptat în februarie
scris 30 mar 2024

Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut în mod neașteptat în februarie, potrivit datelor oficiale, anulând speranța că consumul privat ar putea ajuta cea mai mare economie a Europei să se redreseze în primul trimestru, transmite Reuters.

Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,9% în februarie, față de luna precedentă, în termeni reali, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Analiștii chestionați de Reuters anticipau o creștere de 0,3% în februarie.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

"Probabil asta este sfârșitul pentru creșterea pozitivă din primul trimestru. Cu producția industrială cântărind PIB-ul, speranțele s-au îndreptat către consumul privat, pentru a compensa", a spus economistul șef al VP Bank, Thomas Gitzel.

Inflația din SUA rămâne peste ținta băncii centrale,cheltuielile de consum cresc CITEȘTE ȘI Inflația din SUA rămâne peste ținta băncii centrale,cheltuielile de consum cresc

Vânzările cu amănuntul de produse alimentare au scăzut cu 1,7% în termeni reali, comparativ cu ianuarie. Afacerile non-alimentare au scăzut cu 1,0%, în timp ce vânzările pe internet și prin poștă au înregistrat o scădere a vânzărilor reale de la lună la lună de 2,8%.

Sentimentul consumatorilor germani a fost redus, în ciuda inflației în scădere, deoarece incertitudinea rămâne ridicată, un sondaj realizat de GfK și Institutul pentru Decizii de Piață (NIM) din Nürnberg prognozând doar o ușoară creștere pentru aprilie, la -27,4, de la -28,8.

Creșterea veniturilor reale și o piață stabilă a muncii sunt baze bune pentru redresarea rapidă a economiei de consum, dar există încă o lipsă de securitate și optimism, a spus analistul pentru consumatori Rolf Buerkl de la NIM.

Există posibilități de îmbunătățire, potrivit unui sondaj Ifo publicat joi, care a constatat că climatul de afaceri și așteptările din sectorul retail s-au îmbunătățit în martie.

”Pesimismul care a fost o trăsătură atât de caracteristică a timpurilor recente se retrage”, a spus analistul Ifo Patrick Hoeppner.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari cu amanuntul
retail
comert
germania