Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut în mod neașteptat în februarie, potrivit datelor oficiale, anulând speranța că consumul privat ar putea ajuta cea mai mare economie a Europei să se redreseze în primul trimestru, transmite Reuters.
Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,9% în februarie, față de luna precedentă, în termeni reali, scrie News.ro.
Analiștii chestionați de Reuters anticipau o creștere de 0,3% în februarie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Probabil asta este sfârșitul pentru creșterea pozitivă din primul trimestru. Cu producția industrială cântărind PIB-ul, speranțele s-au îndreptat către consumul privat, pentru a compensa", a spus economistul șef al VP Bank, Thomas Gitzel.
Vânzările cu amănuntul de produse alimentare au scăzut cu 1,7% în termeni reali, comparativ cu ianuarie. Afacerile non-alimentare au scăzut cu 1,0%, în timp ce vânzările pe internet și prin poștă au înregistrat o scădere a vânzărilor reale de la lună la lună de 2,8%.
Sentimentul consumatorilor germani a fost redus, în ciuda inflației în scădere, deoarece incertitudinea rămâne ridicată, un sondaj realizat de GfK și Institutul pentru Decizii de Piață (NIM) din Nürnberg prognozând doar o ușoară creștere pentru aprilie, la -27,4, de la -28,8.
Creșterea veniturilor reale și o piață stabilă a muncii sunt baze bune pentru redresarea rapidă a economiei de consum, dar există încă o lipsă de securitate și optimism, a spus analistul pentru consumatori Rolf Buerkl de la NIM.
Există posibilități de îmbunătățire, potrivit unui sondaj Ifo publicat joi, care a constatat că climatul de afaceri și așteptările din sectorul retail s-au îmbunătățit în martie.
”Pesimismul care a fost o trăsătură atât de caracteristică a timpurilor recente se retrage”, a spus analistul Ifo Patrick Hoeppner.