Peste 70% dintre românii care își fac concediile la hoteluri all inclusive din străinătate, în special din Turcia și Bulgaria, cumpără pachete ieftine, de 4-500 de euro de persoană, unde mâncarea este de tip fast food, de proastă calitate, susține Carmen Pavel, președintele J'info Tours, una dintre cele mai vechi agenții de turism de pe piața românescă.
Dacă în urmă cu câțiva ani mergeau în Turcia prin agențiile de turism, cu zboruri charter, în jur de 100.000 de români, atentatele și criza politică din această țară au scăzut puternic fluxul de turiști din România. Agențiile se feresc să declare public cu cât le-a scăzut volumul vânzărilor pe această destinație, dar Carmen Pavel recunoaște că, la agenția pe care o conduce, Turcia a căzut de pe locul 2, fiind devansată doar de Bulgaria, pe locul 7.
Majoritatea românilor care preferă aceste două destinații, spune proprietara J'info Tours, caută hoteluri all inclusive, dar încearcă să se limiteze la un buget de 4-500 de euro de persoană. "Turiștii care merg sau mergeau în Turcia și Bulgaria aleg pachetele ieftine, la așa zisele cinci stele. Locațiile în sine nu au mai mult de 3 stele, chiar dacă sunt all inclusive. Dar acest all inclusive se rezuma la câte 2-3 preparate de aperitiv, 2-3 de felul doi...", susține Carmen Pavel.
CITEȘTE ȘI Directorul de hotel all inclusive se confesează din nou: familia tradițională românească la mare și homosexualii din piscinăEa adaugă că și camerele acestor hoteluri sunt destul de modeste, dar românii sunt bucuroși că pe ele scrie "5 stele". În aceste țări sunt și hoteluri foarte bune, completează șefa agenției, dar cele cu adevărat de cinci stele costă peste 1.000 de euro de persoană. "Dar românii caută chilipiruri. Acest all inclusive e extraordinar de bun pentru hotelieri și foarte prost pentru turiști. Omul se bucură foarte tare că are de mâncare și de băut fără să se mai oprească, dar nu realizează calitatea acestei mâncări. Nu că s-ar servi mâncare stricată, dar nu este mâncare pe care să ți-o dorești în vacanță. De exemplu, multă mâncare tip fast food", afirmă ea.
Carmen Pavel a observat că turiștii români preferă kebap-ul, hamburger-ul sau hot-dog-ul, toate cu cartofi prăjiți, iar după aceea își iau o bere sau un suc de la dozator, sintetice și de proastă calitate. Există și suc natural în aceste hoteluri, dar costă, iar românii nu vor să plătească în plus. "În cazul în care există și pește, e un pește inferior, congelat și de acvacultură. Peștele de captură apare la peste 1.000 de euro pachetul. La pachetele scumpe găsești tot felul de specialități și au tot felul de restaurante - italienesc, rusesc, turcesc etc.", adaugă șefa J'info.
Carmen Pavel crede că peste 70% dintre români aleg pachete ieftine, de 4-500 de euro. "Întotdeauna prețul își spune cuvântul, dacă vrei să găsești calitate. Nimic nu e gratis pe lumea asta", a încheiat ea.