Alstom a semnat un acord pentru achiziționarea Nomad Holdings, cunoscută sub denumirea comerciala de Nomad Digital, de la Amadeus Capital Partners, SEB Venture Capital și Deutsche Telekom Strategic Investments, împreună cu alți investitori. Tranzacția va fi perfectată în prima parte a lunii ianuarie 2017.
Nomad Digital are 230 de angajați, sediul social în Newcastle, 13 de birouri în toată lumea, în principal în Marea Britanie, Olanda, Germania, Portugalia, Canada, Australia și Statele Unite. Cifra sa de afaceri depășește 30 de milioane de lire sterline.
Fondată în 2002 în Marea Britanie, compania este lider mondial în furnizarea de soluții de conectivitate pentru flotă și pasageri, în industria feroviară. Acestea includ WiFi pentru pasageri, sisteme de informare a pasagerilor și portaluri la bord, platforme de divertisment și media destinate pasagerilor. Pe lângă acestea, Nomad Digital mai oferă soluții de telementenanță, inclusiv produse pentru monitorizare online la distanță a stării, mentenanță axată pe fiabilitate, asistență pentru mecanici și motopropulsoare. Soluțiile și echipele Nomad Digital utilizează integrarea și convergența atât între sectorul feroviar și tehnologii de informare și comunicare (ICT), cât și între competențe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Se preconizează că această piață a ICT pentru sectorul feroviar va cunoaște o creștere de ordinul a două cifre în următorii ani, datorită intensei integrări tehnologiilor digitale în trenuri, solicitată de către operatori și pasageri, arată reprezentanții Alstom, într-un comunicat. Evoluția tehnologiei și cererea din partea pasagerilor oferă ocazia unor activități recurente pentru modernizare, exploatare și mentenanță continuă, precum și pentru noi servicii atrase de conectivitate, un domeniu cheie pentru continuarea digitalizării în sectorul transporturilor.
Pentru Nomad Digital, colaborarea cu societățile feroviare reprezentintă deja cea mai semnificativă parte a afacerii sale. Compania deservește peste 80 de societăți feroviare importante, în peste 40 de țări din toată lumea.
„Această achiziție reflectă strategia noastră de a oferi clienților soluții din ce în ce mai personalizate. Suntem foarte încrezători în ceea ce privește succesul acestei noi activități, pentru că Nomad Digital oferă operatorilor posibilitatea îmbunătățirii semnificative a experienței pasagerilor. Aceste noi competențe și tehnologii ne vor permite accelerarea digitalizării ofertelor noastre,” spune Pascal Cléré, Vicepreședinte Senior pentru Mobilitate digitală la Alstom.
Alstom lucrează deja cu Nomad Digital, de exemplu pentru instalații WiFi pe trenurile Coradia Continental din Germania și pe trenurile New Pendolino pentru SBB din Elveția. Alstom va permite Nomad să utilizeze spațiile pe care le deține, menținându-și, în același timp, ritmul de creștere actual și cultura digitală.
Tranzacția va fi perfectată în prima parte a lunii ianuarie 2017, iar Alstom va începe imediat integrarea Nomad Holdings în propriul grup, asigurându-se că societatea va funcționa ca o filială deținută integral, dar își va păstra brandul și identitatea independentă.
Alstom este lider mondial în sisteme feroviare integrate. Compania dezvoltă și comercializează sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar, de la trenuri de mare viteză până la metrouri și tramvaie – servicii personalizate (întreținere, modernizare….) și infrastructură și control al traficului. În anul financiar 2015‑2016, a înregistrat vânzări de 6,9 miliarde de euro și comenzi în valoare de 10,6 miliarde de euro.
Cu sediul principal în Franța, Alstom este prezent în peste 60 de țări și are 31.000 de angajați.
În România, compania este implicată în proiectul reabilitării tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara, parte din Coridorul IV Pan-European, care leagă Germania de Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria, desemnat de UE drept una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată. În luna octombrie a acestui an, Alstom a prezentat la București trenul bi-modal Coradia Polyvalent, care poate merge și pe linii neelectrificate. Acesta este parte a contractului de 598 milioane lei (133 milioane euro) semnat în 2014 între CFR SA, compania care administrează infrastructura de cale ferată din România, și asocierea Alstom Transport - Alcatel Lucent România - PAS 97, de reabilitare a semnalizărilor feroviare pe linia Simeria-Sighișoara.
Proiectul, finanțat în proporție de 85% din fonduri europene, constă în lucrări de modernizare pe tronsonul de 170 kilometri Sighișoara-Coșlaru-Simeria, care va fi echipat cu Atlas 200, soluția Alstom pentru semnalizări ERTMS Nivelul 2. Contractul prevede și livrarea unui tren Coradia Polyvalent pentru testarea și măsurarea performanțelor sistemelor instalate.
Potrivit reprezentanților Alstom, acest tren ar putea fi folosit și ca tren de pasageri. Coradia Polyvalent poate circula și pe linii neelectrificate, având și motor diesel, cu o viteză maximă de 160 km/h.
Proiectul reabilitării tronsonului Simeria-Sighișoara face parte din proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Secțiunea Coșlariu-Sighișoara”.
Lucrările de modernizare, efectuate pe cinci tronsoane, sunt estimate să fie finalizate la finalul anului viitor.
Alstom a anunțat recent intrarea în operare a primului centru modern de control al traficului pe calea ferată din România, în stația CFR de la Arad, centru feroviar aflat pe tronsonul Frontieră - Curtici - Arad - Km 614, parte a culoarului Rin-Dunăre, Coridorul IV pan-european, investiție care va duce la creșterea traficului cu cel puțin 25% în zona punctului de frontieră Curtici