STUDIU Două treimi dintre români vor să cheltuiască mai mult în 2017. Puterea de cumpărare a rămas constantă

STUDIU Două treimi dintre români vor să cheltuiască mai mult în 2017. Puterea de cumpărare a rămas constantă
scris 22 iun 2017

Creșterea economiei românești din 2016 a încurajat consumatorii români, iar 62% dintre respondenți au declarat că vor cheltui mai mult în acest an, cu 4 puncte procentuale mai mult decât anul precedent, în condițiile în care puterea de cumpărare a rămas constantă pentru 46% dintre respondenți, economia ar putea crește puternic în acest an, iar șomajul este așteptat să scadă, a explicat joi directorul de vânzări și marketing în cadrul grupului financiar francez BNP Paribas Personal Finance, din care face parte instituția financiară nebancară Cetelem, Pascal Roussarie, citând date din studiul anual al Cetelem privind consumul gospodăriilor din Europa și nivelul de încredere al europenilor, L'Observatoire.

Procentul românilor dispuși să cheltuiască mai mult este mai mic decât în 2010, atunci când 89% dintre au spus că vor cheltui mai mult. Puterea de cumpărare a rămas anul trecut constantă pentru 46% dintre respondenți, cu 5 puncte procentuale mai mult decât în 2015, aceștia declarând că puterea lor financiară a rămas aceeași ca în anul precedent, potrivit datelor prezentate de Roussarie. Economia românească este așteptată să aibă una dintre cele mai mari creșteri și în acest an, potrivit reprezentantului BNP Paribas și citat de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”În România, economia ar putea crește cu circa 4% în acest an, una dintre cele mai mari creșteri din Europa. (...) Șomajul ar putea scădea la 6,4%, față de 6,5%, potrivit datelor noastre. În acest context, acest an se anunță unul foarte bun”, a afirmat Roussarie.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Totodată, doar 23% dintre respondenți au declarat că puterea lor de cumpărare a crescut în 2016, o scădere cu 5 puncte procentuale față de 2015, în timp ce 32%, cu un punct procentual mai mult, au afirmat că puterea lor financiară a scăzut. Totodată, apetitul pentru economisire a continuat să fie mai mic decât pentru cheltuieli, 48% dintre respondenți indicând acest lucru, cu patru puncte procentuale mai puțin decât în 2015. Această cifră arată un progres major față de acum șapte ani, atunci când doar 11% dintre români luau în calcul economisirea, potrivit reprezentanților Cetelem.

Moneda națională a pierdut 4 bani în 10 zile de conflict Dragnea-Grindeanu CITEȘTE ȘI Moneda națională a pierdut 4 bani în 10 zile de conflict Dragnea-Grindeanu

Jumătate dintre respondenții din România cred că statutul lor personal se va îmbunătăți în următorii doi ani. La nivel european, cele mai mari rate de încredere, aproape de nivelul românilor, au fost înregistrate în Danemarca (49%), Slovacia (44%) și Portugalia (42%). La polul opus al topului, în Franța (18%), Italia (19%) și Marea Britanie (20%) au fost indicate cele mai scăzute rate de încredere în îmbunătățirea statutului lor.

Potrivit studiului, bulgarii s-au arătat cei mai dependenți de creșterea salariilor, 59% dintre respondenți menționând acest factor ca fiind unul dintre cei mai importanți pentru creșterea încrederii în viitorul țării, pe locurile următoare fiind polonezii (53%), românii (50%), ungurii (49%) și portughezii (48%). Pentru germani, diminurea inegalității sociale este factorul principal care le-ar spori încrederea în țara lor (44%), în timp ce în Franța cel mai important factor de creștere al încrederii a fost scăderea ratei șomajului (42%).

Scăderea ratei somajului este menționată și în Austria (39%) și Danemarca (41%). În Regatul Unit, 40% dintre respondenți au indicat controlul fenomenului imigrării drept principalul motor al creșterii încrederii în viitorul țării lor.

L'Observatoire, studiul anual al Cetelem privind consumul gospodăriilor din Europa și nivelul de încredere al europenilor, a fost efectuat la sfârșitul anului 2016 în 15 țări, inclusiv în România, pe un eșantion de 12.000 de persoane cu vârste cuprinse între 18-75 ani.

În 2005, Cetelem a intrat pe piața românească achiziționând IFN Credisson. Compania are acum peste 650 angajați și a acordat circa 1,8 milioane credite, dintre care 95% au fost acordate fără nicio interacțiune umană, în mod automat, potrivit reprezentanților companiei. Compania are 1,2 milioane clienți, din care 519.000 clienți activi, iar 470.000 dețin carduri de credite, firma fiind unul dintre cei mai importanți emitenți de carduri de credite din România. Potrivit reprezentanților companiei, Cetelem acordă circa 40.000 de credite pe lună, luna de vârf fiind decembrie. Compania are circa 800 de parteneri, printre care Dedeman, Leroy Merlin, F64, Praktiker și Cora.

viewscnt
Afla mai multe despre
bnp paribas personal finance
pascal roussarie