Senatul a aprobat înființarea sediului electronic pentru firme, cu termen de un an și jumătate pentru conformare

Senatul a aprobat înființarea sediului electronic pentru firme, cu termen de un an și jumătate pentru conformare
scris 18 nov 2015

Senatul a aprobat, miercuri, proiectul de lege privind obligativitatea  firmelor și persoanelor fizice autorizate să dețină o adresă de e-mail identică cu certificatul fiscal, care va reprezenta sediul electronic al acestora. Senatorii au decis, însă, ca în eventuala adoptare a proiectului și de Camera Deputaților, companiile să aibă la dispoziție 18 luni pentru a se conforma noilor prevederi.

La solicitarea reprezentanților Guvernului care au arătat că sistemul administrativ nu este pregătit pentru aceste modificări în cele 6 luni prevăzute în proiect, senatorii au aprobat extinderea la 18 luni a termenului în care firmele să îndeplinească noile condiții de înregistrare fiscală.   

Urmărește-ne și pe Google News

Firmele și persoanele fizice autorizate vor fi obligate să își preschimbe certificatul de înregistrare fiscală, pentru a primi, alături de codul unic de identificare, și o adresă de e-mail identică cu acesta. Adresa va reprezenta sediul electronic către care vor fi transmise toate documentele oficiale, potrivit proiectului legislativ depus la Senat în acest sens.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Documentul stabilește că, odată cu înregistrarea fiscală, orice operator economic va primi, alături de codul unic de identificare, și o adresă de e-mail identică cu acesta, care va reprezenta sediul electronic al firmei și către care vor fi transmise toate documentele oficiale.

Dacă proiectul va fi aprobat, toți operatorii economici vor fi obligați să își preschimbe certificatul de înregistrare fiscală într-un termen de șase luni, pentru a avea adresa de e-mail identică cu codul unic de înregistrare. Ștergerea mesajelor va fi posibilă doar la epuizarea spațiului alocat și doar dacă sunt stocate separat.

Obligația va fi impusă persoanelor fizice și juridice, autorizate, care fabrică, importă, depozitează, transportă sau comercializează produse ori părți din acestea sau prestează servicii.

"În consecință, orice document, citație, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleași efecte ca informările tipărite și transmise prin agent procedural sau servicii poștale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privați transmise prin intermediul sediului electronic", se arată într-un comunicat al PNL, din partea căruia a fost promovat proiectul.

viewscnt
Afla mai multe despre
sediu electronic
firme
senat