România urcă 3 locuri, până pe poziția 55 din 193 de țări, într-un clasament global al celor mai influente țări pe plan internațional, relevă datele analizate de Profit.ro.
În urmă cu un an, România a urcat 6 poziții, ajungând pe locul 58.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Statele Unite și China sunt cele mai influente națiuni din acest punct de vedere, iar Marea Britanie este pe locul al treilea, urmată de Japonia și Germania
Este arătat că SUA își păstrează poziția de vârf, cu cel mai mare scor din toate timpurile - 79,5 din 100 - dar reputația scade în urma campaniei prezidențiale, iar direcția viitoare sub președintele Trump pare incertă. Astfel, Guvernanța a scăzut cu 4 locuri, pe poziția 10, pe fondul tensiunilor politice interne și al naturii polarizante a campaniei prezidențiale, în desfășurare în momentul votării.

Marea Britanie coboară pe locul 3, depășită de China. Astfel, pentru prima dată China a depășit Marea Britanie, cu un scor de 72,8 din 100, cea mai înaltă poziție de până acum.
Raportul Global Soft Power Index, realizat de Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță și evaluare a mărcilor din lume, clasează țările din perspectiva puterii “soft”, sau intangibile, definită ca “abilitatea unei națiuni de a influența comportamentul și preferințele diferiților actori din arena internațională prin atracție și persuasiune mai degrabă decât prin constrângere”.
Puterea soft a statelor este evaluată în funcție de criterii precum familiaritate, reputație, influență, business și comerț, guvernare, relații internaționale, cultură și tradiții, media și comunicații, educație și știință, oameni și valori.

Fiecare națiune primește un scor în funcție de 55 de valori diferite pentru a ajunge la un scor general și a fi clasată în ordine de la 1 la 193.
România are o ușoară creștere a indexului (39.5/100 față de 38.8/100), fiind indicată ca sporindu-și atractivitatea în afaceri, diplomație și inovare, respectiv cu progrese notabile în afaceri și comerț, relații internaționale, educație și știință.
A urcat 20 de locuri pentru „produsele și mărcile sale pe care lumea le iubește” și 9 locuri pentru că este „ușor de făcut afaceri”.
România a urcat, de asemenea, 37 de poziții fiind percepută ca „influentă în cercurile diplomatice” și 4 locuri ca „utilă țărilor aflate în nevoie”.

„În ultimul an, România a înregistrat o creștere constantă în Soft Power, cu îmbunătățiri arătate la mai multe valori critice. În timp ce sondajul actual a precedat cele mai recente evoluții, statutul țării este o bază solidă pe care să se construiască pentru a face față tulburărilor regionale și globale, iar o analiză amănunțită a constatărilor ar permite luarea unor decizii informate pentru consolidarea poziției Soft Power a României”, spune Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance România.
Cercetarea care a stat la baza studiului a fost finalizată în noiembrie-decembrie 2024, când România abia intra în povestea alegerilor prezidențiale.