La nivel global, aproape una din două femei (45%) visează să înceapă propria afacere, dar numai 12% sunt de părere că își pot duce la îndeplinire această ambiție. Al doilea cel mai mare procent se regăsește în România, unde 67% dintre femei visează să dețină propria afacere, dar se confruntă cu lipsa sprijinului financiar (58%) și situația economică a țării (46%).
Femeile simt că se confruntă cu diferite obstacole atunci când vor să-și deschidă o afacere, printre care se numără lipsa sprijinului financiar (49%), situația economică generală din țara în care locuiesc (43%), presiunea fiscală (29%), precum și birocrația exagerată (28%) și lipsa de consiliere (16%), arată datele Studiului Internațional privind Afacerile Independente, o analiză care urmărește experiențele femeilor care dețin afaceri, din 10 țări, realizat de Metro.
Multe dintre femeile care dețin o afacere se confruntă cu multe provocări în viața lor profesională. Mai mult de jumătate dintre aceste femei (56%) se tem că pot fi tratate nedrept în domeniul afacerilor, deoarece ceilalți presupun că au mai puține cunoștințe și nu sunt îndeajuns de puternice. Cu toate acestea, în România cifrele sunt sub medie în ceea ce privește stereotipurile – 47% dintre femeile care dețin o afacere sunt de părere că femeile pot fi tratate nedrept în comparație cu bărbații.
CITEȘTE ȘI STUDIU Femeile aplică într-o măsură mai mică decât bărbații pentru pozițiile de managementRespondenții au fost indeciși când au fost întrebați dacă sunt de părere că poate fi mai greu pentru femei sau pentru bărbați să înceapă o afacere: 65% dintre toți proprietarii de afaceri chestionați sunt de părere că atât femeile, cât și bărbații întâmpină dificultăți atunci când își deschid și conduc o afacere. Cu toate acestea, aproape toți ceilalți (32%), sunt de acord că este mai dificil pentru femei să își deschidă propria afacere decât pentru bărbați. Când vine vorba de România, 18% sunt de acord că este mai dificil pentru femei, iar aproape 1% consideră că este mai greu pentru bărbați.
80% dintre cei chestionați – bărbați și femei – sunt în favoarea programelor guvernamentale care ajută femeile să își ducă la îndeplinire ambiția de a deține și conduce o afacere. Alături de Italia, România se situează chiar înaintea Turciei când vine vorba despre acest aspect. 92% dintre participanții la acest studiu sunt de părere că există o nevoie acută pentru un program guvernamental care să sprijine femeile care vor să-și deschidă sau care dețin o afacere.
Metro a chestionat 10.000 de persoane din România, Germania, Franța, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Cehă, Turcia, Rusia și China.