Vânzarea mai multor licențe de telecomunicații și de televiziune digitală rămase disponibile sunt principalele priorități propuse industriei de profil de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), a anunțat miercuri instituția.
Licențele de telecomunicații sunt disponibile în benzile de frecvențe de 800 MHz, 2.600 MHz și 3,4 - 3,8 GHz.
De asemenea, autoritatea va continua proiectul inițiat în urmă cu doi ani de realizare a inventarului național al rețelelor publice de comunicații și a elementelor de infrastructură asociate acestora.
Propunerile se regăsesc într-un document al ANCOM prezentat, miercuri, spre consultare publică.
Autoritatea vrea să revizuiască piețele relevante corespunzătoare serviciilor de interconectare la puncte fixe și mobile și să reevalueze măsurile de reglementare impuse anterior.
De asemenea, pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, ANCOM dorește să extindă posibilitățile de testare a calității serviciului de acces la internet, ținând cont de dorințele și necesitățile acestora. Astfel, pentru ca Netograf să fie mai ușor accesibil pentru toți utilizatorii, să ofere informații de o mai mare relevanță și acuratețe, Autoritatea are în vedere dezvoltarea de aplicații Netograf dedicate terminalelor fixe și mobile ce vor putea fi descărcate gratuit.
Ca urmare a noilor tendințe și inovații în domeniu, ANCOM va revizui și regimul de autorizare generală, atât pentru furnizorii de servicii poștale, cât și pentru furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice.
În ceea ce privește serviciile poștale, ANCOM va verifica eventuala cerere de compensare a costului net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal în anul 2015 și, dacă este cazul, va stabili mecanismele de finanțare pentru serviciul universal în sectorul serviciilor poștale.
De asemenea, autoritatea și-a propus să desfășoare anul viitor o campanie de determinare a acoperirii cu semnal de telefonie mobilă a drumurilor naționale și județene, o campanie de verificare a respectării obligațiilor de către furnizorii care furnizează servicii de comunicații destinate publicului pentru care plata se face în avans, precum și o campanie de verificare a respectării obligațiilor de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii serviciilor de comunicații electronice.
ANCOM va definitiva și publica anul viitor strategia pentru comunicații digitale 2020, document care va contura viziunea ANCOM pentru comunicațiile din România în perioada 2016-2020, dar și prioritățile și direcțiile de acțiune ale instituției.
Planul de acțiuni propus pentru anul 2016 poate fi consultat pe pagina web a instituției.
Persoanele interesate sunt invitate să formuleze și să transmită observații și propuneri până la data de 30 octombrie.