Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a promis că România va fi introdusă cel mai târziu anul viitor în cataloagele Dertour, de unde a fost scoasă în acest an, cum a anunțat în premieră Profit.ro, și că va încerca să-i convingă și pe ceilalți mari turoperatori germani să promoveze din nou ofertele turistice românești în cataloagele lor tipărite. Șeful Dertour România spune că pe litoralul românesc, un hotel de cinci stele cu mic dejun este cu 20% mai scump decât unul de cinci stele all incluive pe litoral în Bulgaria.
"Aceste cataloage asigură vizibilitatea ofertelor Românești în peste 10.000 de agenții de turism. Este doar un început, ne dorim să continuăm colaborarea și cu celalți mari turoperatori germani", a spus ministrul Trif, care a afirmat că s-a întâlnit săptămâna trecută la Berlin cu reprezentanții turoperatorului german, care au promis să reintroducă România în cataloagele lor tipărite.
Radu Colfescu, directorul general al Dertour România, a arătat că România a fost scoasă din principalul catalog al Dertour, unde Bulgaria a rămas cu un număr consistent de pagini, însă câteva oferte cu circuite românești au fost păstrate în două cataloage secundare ale turoperatorului german. Potrivit acestuia, ofertele de litoral românești au fost considerate necompetitive de către Dertour, ca exemplu fiind indicat un hotel de cinci stele, cu mic dejun, care are un tarif cu 20% mai mare decât cel al unui hotel similar pe litoralul bulgăresc, dar cu regim all inclusive.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Colfescu a recunoscut că România este departe de a concura cu Bulgaria pe piața germană și a dat exemplu faptul că Dertour, în cel mai bun an al său pe relația cu România, a trimis 10.000 de germani pe litoralul românesc, de câteva zeci de ori mai puțini decât în Bulgaria.
Reprezentanții turoperatorilor spun, însă, că nu neapărat ofertele românești au scos România din cataloagele turoperatorilor germani, ci faptul că Ministerul Turismului nu a mai participat cu bani la publicarea acestora, după ce, până cu câțiva ani în urmă, contribuia cu câteva zeci de mii de euro la fiecare catalog.
Întrebat dacă va plăti reapariția României în aceste cataloage, Trif a evitat să răspundă direct, însă a lăsat să se înțeleagă acest lucru, spunând că România va contribui la promovarea ofertelor românești pe piața germană. Ministrul, dar și Colfescu, au spus că România nu a fost promovată aproape deloc în anul trecut pe piața germană. Trif crede că și desființarea birourilor externe de turism de către predecesorul său Mircea Dobre a contribuit la promovarea slabă a țării noastre pe piața externă și a afirmat că aceste birouri vor fi reorganizate și redeschise.
Ministrul a mai spus că din bugetul de 21 de milioane de lei acordat inițial pentru promovarea turismului românesc, ministerul Turismului a cheltuit anul trecut doar 8 milioane de lei, pierzând restul de bani la rectificare. Din acest motiv, a afirmat el, și anume pentru că ministerul nu a fost în stare să cheltuiască toată suma alocată, în acest an instituția a primit un buget mult mai mic decât în 2017, de aproximativ 13 milioane de lei. Ministrul promite însă că va cheltui întreaga sumă pe promovare, și nu doar pe târguri de turism, ci și pe infotripuri ale jurnaliștilor străini, clipuri de promovarea în media străină și reclame online.
Ministrul a mai spus că Legea Turismului, începută de predecesorul său, va fi finalizată în câteva luni.