Un turist german ajunge pe litoralul românesc în 9 ore, cam cât durează drumul său până în SUA, atenționează Messerschmidt Reisen, turoperator german care aduce turiști în România, explicând că, din acest motiv, cumulat cu tarifele tot mai mari practicate de hotelurile românești de patru stele și dezinteresul cu care îi tratează autoritățile de la București pe turoperatori, turiștii germani încep să dispară de pe litoralul românesc.
Pentru un turist care pleacă din Berlin pentru a ajunge pe litoralul românesc, călătoria totală durează în jur de nouă ore, spune pentru Profit.ro Toni Messerschmidt, proprietarul turoperatorului german Messerschmidt Reisen, care aduce turiști locali în stațiunile de la Marea Neagră. "Turistul care zboară cu avionul de la Berlin către București trebuie să ajungă cu două ore înainte la aeroport, două ore este zborul, apoi, ca să aștepți bagajele, să ieși din aeroport și să urci în autocar mai durează, poate, o oră, iar apoi pleci spre litoral și mai faci 3 ore și ceva, cu o pauză. Deci, în total, am calculat noi că ar fi vreo nouă ore", a explicat acesta.
Din acest motiv, spune Messerschmidt, turistul se orientează către alte destinații, dacă nu poate beneficia de zboruri charter direct către Constanța. "Deci, încet-încet, turiștii germani încep să dispară de pe litoralul românesc. Am turiști pe care îi trimit în România pe la Varna, pe charterele care duc germani în Bulgaria, dar este riscant, pentru că mulți au observat că mai bine rămân acolo, de ce să mai facă două ore și ceva până pe litoralul românesc?", adaugă omul de afaceri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, agenția din Berlin a trimis doar 700 de turiști germani pe litoralul românesc, după ce în urmă cu cinci ani aducea în jur de 2.000 de persoane. Încet-încet, numărul începe să scadă, spune Messerschmidt, adăugând că acest lucru este valabil pentru toți turoperatorii germani.
Recent, cum a anunțat Profit.ro, și Dertour, ultimul mare turoperator german care mai avea oferte românești în cataloage, le-a eliminat. Ca să păstreze România în cataloagele lor, fiecare dintre marii turoperatori germani îi cereau ministerului Turismului să contribuie, anual, cu câteva zeci de mii de euro, lucru pe care autoritățile nu l-au mai făcut de câțiva ani. Treptat, aceștia au scos ofertele românești din cataloagele lor tipărite, în care Bulgaria, de exemplu, este prezentă cu multe pagini. În același timp, însă, anul trecut, de exemplu, ministerul Turismului a dat înapoi Guvernului jumătate din bugetul de promovare de 5 milioane de euro, pentru că n-a fost în stare să îl cheltuiască.
"Contează că nu ne mai dau bani pe cataloage, pentru că toți turoperatorii au cheltuieli. Cei de la companiile aeriene ne cer mereu garanții. Chartere nu mai vrea să facă nicio firmă din Germania, pentru că nu mai riscă nimeni. Ministerul Turismului trebuie să facă reclamă multă pe această piață și să ajute turoperatorii din Germania ca să aranjăm să facem chartere pe litoral. Turcia sprijină organizatorii de chartere și susține cu niște bani zborurile respective. Acum, România nu are reclamă pe piața germană, cu atât mai mult cu cât au fost desființate și birourile de turism, unde veneau turiștii să se mai intereseze", spune Messerschmidt.
CITEȘTE ȘI Corespondență din Berlin: La prima sa participare ca ministru al Turismului la cel mai important târg din lume, Bogdan Trif dă șah-mat promovării cu o șahistă și un încondeiator de ouă, care țin loc de strategieLa cel mai important târg de turism din lume, ITB Berlin, care se desfășoară între 7-10 martie, noul ministru al Turismului, Bogdan Trif, a venit pentru doar câteva ore în prima zi, a dat mâna cu turoperatorii români prezenți la stand, a acordat un interviu televiziunii Travel Channel și a dispărut. Ministrul s-a întors în țară, preocupat mai degrabă de postul de vicepreședinte al PSD, pentru care candidează sâmbătă, decât de declinul în care începe să intre România, ca destinație turistică, pe piața germană. Ministrul nu a găsit timp să se întâlnească cu niciunul dintre marii turoperatori germani, așa cum au făcut, de-a lungul vremii, mai toți predecesorii lui, pentru care principalul scop pentru care ajungeau la ITB erau discuțiile cu TUI, Neckermann, ITS și Dertour.
Fără contacte ale ministerului cu marii turoperatori germani, nu sunt suficiente ofertele agențiilor și hotelurilor românești de la standul care, tehnic, ca mod de construcție și design, arată bine, fiind "cel mai bun stand din ultimii 5 ani", după cum a spus ambasadorul Emil Hurezeanu, prezent la "Seara românească" organizată la pavilionul României, de unde a lipsit ministrul Bogdan Trif. Din păcate, ideile cu care ministerul Turismului a venit pe ultima sută de metri, o masă cu tânără șahistă și un încondeietor de ouă, pică exact ca un ou pe o tablă de șah în contextul în care standul are un look modern, cu nimic mai prejos decât cel al țărilor cu tradiție în turism.
România, spune Messerschmidt, nu prea se vede pe piața germană, în schimb Bulgaria este foarte activă. "În sezon, din Germania spre litoralul bulgar sunt chartere în fiecare zi. Din toate orașele mari sunt chartere către bulgari. Litoralul românesc a ajuns și foarte scump pentru turiștii germani, pentru că tarifele hotelurilor sunt foarte mari. În sezon plin, o cameră la 4 stele ajunge la 100 de euro pe noapte. Șapte zile sunt 700 de euro, plus avionul, ajunge la 1.000 de euro, bani cu care germanii ajung pe orice litoral în Europa. Mulți aleg Spania, iar cei cu bani mai puțini se duc la bulgari, pentru că este mai ieftin, cu 600 de euro stai o săptămănâ la 4 stele, cu tot cu transport, și ajungi în două ore cu avionul. Va fi tot mai greu din an în an să aducem turiști germani în România", concluzionează turoperatorul german.