Mai multe companii vor vinde active în 2017. Volatilitatea politică și macroeconomică, principalul motiv – studiu EY

Mai multe companii vor vinde active în 2017. Volatilitatea politică și macroeconomică, principalul motiv – studiu EY
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 9 mar 2017

Vânzările de active vor crește la nivel global în acest an, 82% dintre companii afirmând că volatilitatea macroeconomică va impulsiona vânzarea, lichidarea sau schimbul activelor (dezinvestiții), potrivit unui studiu al firmei de consultanță EY. În România, nivelul impredictibilității generate de factorii macroeconomici și politici influențează atât calendarul tranzacțiilor, cât și prețurile pentru vânzători, potrivit Lilianei Bușoiu, director executiv, asistență în tranzacții, EY România.

Totodată, la nivel global, 48% dintre companii consideră că provocările legate de vânzarea, lichidarea sau schimbul activelor (dezinvestiții), au crescut în ultimele 12 luni.

Urmărește-ne și pe Google News

"Contextul politic și de business impredictibil, precum și schimbările legislative din zona reglementărilor sunt principalele motive care îndeamnă companiile să-și vândă activele neesențiale, în funcție de amprenta lor geografică, conform studiului EY 2017 Global Corporate Divestment Study. Cea de a șasea ediție a studiului a colectat opiniile a peste 900 de directori executivi de la nivel global", potrivit unui comunicat EY.

Companiile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (regiunea EMEIA) menționează că factorii externi, precum îngrijorările geopolitice, sunt cei mai importanți în impulsionarea vânzării de active neesențiale, 81% dintre respondenți indicând instabilitatea politică regională și 73% plasând Brexitul printre principalele motive. Incertitudinile geopolitice accelerează deciziile de dezinvestiții ale companiilor din zona EMEIA cu un ritm de aproape două ori mai mare comparativ cu cele din America (59% versus 30%), generând vânzări mai rapide, dar prețuri de vânzare mai mici și satisfacții reduse legate de valoarea adăugată pe termen lung.

"La nivel mondial, în multe cazuri, se observă vânzări de active bazate pe decizii de moment și, de cele mai multe ori, cu prețul sacrificării valorii maxime. Impactul vitezei asupra prețului de vânzare este semnificativ și ar trebui să motiveze companiile să ia decizii strategice, măsurate, care să prioritizeze valoarea. În cazul tranzacțiilor din România, nivelul impredictibilității generate de factorii macroeconomici și politici influențează atât calendarul tranzacțiilor, cât și evaluările pentru vânzători. De multe ori, schimbările de legislație generează costuri suplimentare pentru afaceri ce nu pot fi atenuate, mai ales dacă apar chiar în timpul tranzacțiilor", a declarat Liliana Bușoiu, Director Executiv, Asistență în tranzacții, EY România.

Primul antreprenor român acceptat în programul EY Accelerating Entrepreneurs CITEȘTE ȘI Primul antreprenor român acceptat în programul EY Accelerating Entrepreneurs

Două fețe ale reformei fiscale

Taxele alimentează îngrijorarea companiilor care sunt interesate de vânzarea de active neesențiale, în vreme ce peisajul fiscal în schimbare aduce și oportunități, potrivit EY.

Aproape jumătate din companiile intervievate consideră că provocările fiscale au crescut și au complicat  vânzarea, lichidarea sau schimbul activelor. Atunci când vine vorba de strategie, 80% dintre companii declară că pregătirea anterioară vânzării, pentru a evita reducerile de preț generate de riscurile fiscale, a fost eficientă.

viewscnt
Afla mai multe despre
ey
vanzare active
companii
instabilitate politica
macroeconomie