Încrederea consumatorilor din Germania ar urma să scadă ușor în iulie, după patru luni de creșteri, pe fondul incertitudinilor privind prețurile ridicate și a redresării lente a celei mai mari economii europene, arată rezultatele studiului publicat, miercuri, de Institutul GfK și de Institutul Nuremberg pentru decizii de piață (NIM), transmit DPA și Reuters.
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie
Indicele privind încrederea consumatorilor din Germania estimează evoluția consumului privat în următoarea lună. Un indice peste zero indică o creștere anuală a consumului privat, în timp ce o valoare sub zero arată un declin comparativ cu perioada similară a anului precedent. Conform GfK, o modificare de un punct a indicelui corespunde unei modificări anuale de 0,1% a consumului privat, scrie Agerpres.
![Deputații au votat pentru introducerea unui mecanism de monitorizare și reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33242/21644191/1/industry-1827884-1280.jpg?width=151)
Institutele se așteaptă ca, în iulie, indicele privind încrederea consumatorilor să scadă la minus 21,8 de puncte, de la minus 21 de puncte, luna precedentă, în timp ce analiștii estimau o creștere până la minus 18,9 puncte.
„Întreruperea recentei tendințe de creștere a încrederii consumatorilor arată că va fi dificil de realizat revitalizarea consumului. Ușoara creștere a ratei inflației în Germania, luna trecută, a cauzat cu siguranță incertitudini în rândul consumatorilor, și a reflectat de asemenea disponibilitatea lor în creștere de a economisi”, a apreciat analistul Rolf Buerkl de la NIM.
În luna mai, rata anuală a inflației în Germania a urcat la 2,8%, în urma prețurilor mai ridicate la servicii.
Așteptările privind veniturile și economia au scăzut moderat, în timp ce disponibilitatea de a face cumpărături a stagnat la un nivel scăzut, iar segmentul de economisire, deja la un nivel ridicat, a crescut ușor.
O redresare susținută va veni doar când consumatorii vor avea o siguranță a planificării, ceea ce se va întâmpla când presiunile pe prețuri se vor atenua, și se vor clarifica perspectivele de creștere a economiei, a adăugat Buerkl.
„Disponibilitatea de a face cumpărături” este un indicator care reprezintă balanța dintre răspunsurile pozitive și cele negative la întrebarea: „Credeți că acum e un moment potrivit pentru a cumpăra articole majore?”.
„Nici chiar Campionatul european de fotbal, aflat în desfășurare în Germania, nu poate îmbunătăți încrederea consumatorilor. Studiul GfK reflectă problemele cu care se confruntă întreaga economie”, a apreciat economistul Carsten Brzeski de la ING.