IMM-urile pot depune începând de astăzi solicitări pentru fonduri nerambursabile de până la 250.000 de lei, destinate dezvoltării activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață. Banii pot fi ceruți de firme pentru întărirea capacității de promovare a produselor și serviciilor de piață, precum și pentru dezvoltarea și modernizarea activității. Aproape 30 de firme au transmis aplicații pentru program încă din prima parte a zilei.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Bugetul este de 49,95 milioane de lei, iar Ministerul pentru Mediul de Afaceri estimează un număr maxim de 600 de beneficiari până în 2020, când va fi închis programul, din care 200 de beneficiari anul acesta.
Firmele pot primi cel mult 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (fără TVA), fără a depăși suma de 250.000 de lei pe beneficiar.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Firmele care primesc fonduri nerambursabile prin oricare alt program derulat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri nu vor putea accesa și acest program.
Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanțare și completarea planului de investiții în vederea obținerii finanțării se fac online pe pagina web www.aippimm.ro.
Pentru a se înscrie în program, firma va completa și transmite online planul de investiții începând cu ora 10.00 a primei zile de înscriere, timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului. În cazul în care nu sunt completate toate punctele și subpunctele din cadrul fiecărei secțiuni a planului de investiții sau informațiile din planul de investiții nu prezintă coerență, aplicantul va primi scrisoare de respingere.
CITEȘTE ȘI GRAFIC BCR sesizează o evoluție îngrijorătoare: Firmele care compun o treime din economie au terminat combustibilul. Creșterea este adusă doar de industriile cu tehnologie medie-înaltăSolicitanții care înregistrează o societate de 2 ori în cadrul aceleiași sesiuni de înscriere primesc scrisoare de respingere pentru ambele înregistrări.
Punctajul planurilor de investiții este calculat în mod automat după completarea de către aplicanți a secțiunilor din aplicația software, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finanțare fiind de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.
După expirarea termenului și în conformitate cu punctajul obținut în urma evaluării online a planurilor de investiții, direcția pentru IMM-uri va face publică pe pagina web a instituției, la adresa www.aippimm.ro, lista cu solicitanții acceptați în vederea evaluării administrative în cadrul programului, precum și lista cu solicitanții respinși care nu au obținut punctajul minim de 50 de puncte. Admiterea în program se va face în ordinea punctajului obținut.
Verificarea documentelor depuse și a planurilor de investiții on-line va fi în cel mult 30 de zile lucrătoare
Cine poate beneficia de fonduri nerambursabil prin acest program
Pentru a accesa programul pentru IMM-uri, firmele trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe criterii, printre care:
- au cel puțin 1 an calendaristic de la înființare la data deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de investiții și codul CAEN pentru care solicită finanțare este autorizat cu cel puțin 3 luni anterior datei deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de investiții
- au capital social integral privat
- societatea nu a beneficiat de alocație financiară nerambursabilă în cadrul programului în ultimii 3 ani. Asociații sau acționarii care dețin mai multe societăți nu pot beneficia de fonduri nerambursabile în cadrul prezentului program decât cu o singură societate, pentru care se verifică statutul de întreprindere unică
- nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru; solicitanții care au datorii eșalonate, nu sunt eligibili pentru program
- au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau dețin active totale care nu depășesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior (prin active totale se înțelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans);
- au un număr mediu anual de salariați mai mic de 250, în anul fiscal anterior;
- nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment, executare silită, închidere operațională sau suspendare temporară a activității;
- nu au depășit plafonul de minimis de 200.000 euro pe durata a trei exerciții financiare consecutive pentru o întreprindere unică
- au obținut cel puțin 50 puncte în urma completării on-line a planului de investiții
- nu au primit un ajutor ilegal;
- nu au fost respinși la finanțare în ultimii 5 ani în cadrul programelor naționale derulate de furnizorul de ajutor de minimis pe motive de fraudare a procedurii (ex: achiziții second hand, conflict de interese, decontarea acelorași echipamente în cadrul mai multor programe, decontarea acelorași echipamente la mai multe societăți etc.)
- nu există legături de rudenie între structurile acționariatului solicitantului și personalul din cadrul MMACA /AIMMAIPE și soț/soție, afini și rudele acestora până la gradul II inclusiv,
- au transmis formularul de raportare tehnică în termenul prevăzut de procedurile de implementare a programelor naționale de care au beneficiat în ultimii 3 ani (doar pentru aplicanții care au beneficiat de finanțare în cadrul programelor naționale în ultimii 3 ani);
Beneficiarii sunt obligați pentru o perioadă de minimum 3 ani începând cu anul următor acordării fondurilor, să mențină investiția pentru care primesc banii, să nu aplice amortizare accelerată pentru activele achiziționate în cadrul programului, să păstreze numărul locurilor de muncă existente la data deschiderii aplicației de înscriere si numărul locurilor de muncă create prin program conform numărului și tipului (abolvent după anul 2012/persoană defavorizată/șomer). În caz contrar, ajutorul acordat se recuperează. La tipul locurilor de muncă se permit modificări în perioada de implementare sau raportare între șomer, absolvent după anul 2012 sau persoană defavorizată definită conform legislației.
Nu se acordă fonduri nerambursabile în cadrul programului pentru:
- activități de pescuit și acvacultură;
- activități legate de producția primară a produselor agricole, așa cum sunt enumerate în Anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, cu excepția produselor obținute din pescuit și acvacultură prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1379/2013;
- activități de prelucrare și comercializare a produselor agricole în următoarele cazuri:
- când valoarea ajutorului este stabilit pe baza prețului sau a cantității produselor de acest tip achizitionate de la producătorii primari sau introduse pe piață de operatorii economici respectivi;
- când ajutorul este condiționat de a fi parțial sau integral transferat producătorilor primari;
Prin „prelucrarea produselor agricole” se înțelege orice operațiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepția activităților desfășurate în exploatațiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare.
Prin „comercializarea produselor agricole” se înțelege deținerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei alte forme de introducere pe piață, cu excepția primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători și a oricărei alte activități de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfășoară în localuri distincte, rezervate acestei activități;
CITEȘTE ȘI HARTĂ Peste 23.000 de angajați se vor muta în birouri noi în acest an, în Capitală. Noi clădiri de birouri de clasă A vor intra pe piață- activități legate de export și anume, ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, de înființarea și funcționarea unei rețele de distribuție sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
- ajutoarele condiționate de utilizarea preferențială a produselor naționale față de produsele importate;
- agenților economici care activează în sectorul carbonifer, așa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui;
- ajutoarele pentru achiziționarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordat agenților economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă în contul terților sau contra cost.
Pentru ce sunt acordate fondurile nerambursabile
Categorii de activități/cheltuieli eligibile
- achiziționarea de echipamente IT tehnică de calcul (tip PC
- achiziționarea de cititoare pentru cod de bare;
- achiziționarea de cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare;
- achiziționarea de aparate de marcat electronice fiscale;
- achiziționarea de echipamente tehnologice, mașini, utilaje și instalații de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate și instalații de măsurare, control și reglare necesare desfășurării activităților pentru care a solicitat finanțare, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard și automatelor muzicale;
- achiziționarea de electro și motostivuitoare;
- investițiile în active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si servicii (etichetare ecologica, licente), software pentru comerțul on-line, software-uri necesare desfășurării activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață;
- achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale (ex. sisteme de supraveghere video, sisteme de alarmă);
- achiziționarea de autoutilitare, cu excepția vehiculelor de teren, respectiv cu excepția vehiculelor de transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost.
În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită ajutor în cadrul schemei de minimis, desfășoară și activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziționarea de mijloace de transport marfă, decât dacă se asigură, prin separarea activităților sau o districție clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis. - certificarea unui sistem de management al calității/mediului/sănătății și securității ocupaționale/siguranței alimentelor, în conformitate cu unul din standardele: SR-EN-ISO 9001:2008(sistem de management al calității); SR-EN-ISO 14001:2005 (sistem de management de mediu); SR-EN-ISO 22000:2005 (sistem de management al siguranței alimentelor); OHSAS 18001: 2007 (sistem de management al sănătății și securității ocupaționale), simplu sau integrat;
- realizarea unei pagini web pentru prezentarea activității solicitantului și a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu dețin altă pagină web și care trebuie să fie funcțională la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului si pe toata perioada de monitorizare;
- achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse regenerabile/alternative de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
- achiziționarea de instalații de încălzire sau climatizare aferente spațiului de comerț sau servicii;
- participarea la cursuri de instruire pentru formare/calificare profesională/specializare/ perfecționare profesională în domeniul activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață pentru care a solicitat finanțare, participarea la cursuri privind noțiuni fundamentale de igienă necesare în activitățile de comercializare a produselor și serviciilor de piață;
- comisionul de garantare aferent anului acordării garanției, datorate instituțiilor financiare care emit garanții pentru credite, în cazul garanțiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de investiții acceptate in cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului;
- consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului program și implementarea proiectului (maxim 8.000 lei fără TVA). Furnizorii de servicii de consultanță eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizații furnizoare de consultanță care au dreptul legal de a desfășura acest tip de activitate, respectiv au activitatea de consultanță în statut sau sunt întreprinderi care au ca activitate autorizată a fi desfășurată una dintre activitățile incluse în cod CAEN clasa 70.
- achiziționarea de spații comerciale de comerț sau prestări servicii în legatură directă cu activitățile codului CAEN pe care se accesează programul. Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinație locativă;
Pentru implementarea și certificarea sistemelor de management, în vederea implementării și certificării sistemelor de management, sunt finanțate următoarele categorii de servicii:
- cursuri de instruire pentru personalul implicat în activități legate de calitate/mediu/sănătatea și securitatea ocupațională/siguranța alimentelor (auditor intern);
- consultanță privind întocmirea documentației de implementare a sistemelor de management;
- certificarea sistemului de management al calității/mediului/sănătății și securității ocupaționale/siguranței alimentelor, simplu sau integrat.