Guvernul se joacă pe bani publici cu birourile de promovare externă; după ce le-a desființat în mai anul trecut și s-au pierdut doi ani de prezență pe piețele externe, acum le reînființează

Guvernul se joacă pe bani publici cu birourile de promovare externă; după ce le-a desființat în mai anul trecut și s-au pierdut doi ani de prezență pe piețele externe, acum le reînființează
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 13 sep 2018

După ce fostul ministru PSD Mircea Dobre a desființat în primăvara anului trecut birourile de promovare turistică externă ale României, un alt ministru PSD, Bogdan Trif, le reînființează la nici un an și jumătate distanță. România a lipsit în acest interval de pe piețele internaționale și a pierdut cei mai buni doi specialiști de promovare externă, pe Simion Giurcă, șeful reprezentanței de la Viena, și pe Simion Alb, omologul său de la New York, care au migrat în mediul privat. Specialiștii din turism spun că închiderea birourilor a fost un semnal negativ transmis pieței externe.

Noul proiect de act normativ, aprobat joi de Guvern, prevede înființarea a 20 de reprezentanțe externe în cele mai importante piețe pentru turismul românesc. Totodată, spre deosebire de vechea formulă, fiecare birou extern va avea câte doi angajați, atașați în turism. "Noua măsură intensifică eforturile de promovare a României ca destinație turistică majoră pe plan internațional. Astfel, proiectul prevede un număr de 40 de atașați în turism care vor lucra în străinătate. Rolul reprezentanțelor externe va fi acela de a stimula fluxul turiștilor străini către România, de a facilita și de a crea noi colaborări pentru operatorii din turism, de a ține legătura cu turoperatorii străini, de a promova destinația în rândul specialiștilor și al turiștilor prin intermediul activităților derulate", se arată în comunicatul ministerului.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie. Turoperatorii critică și ironizează intenția CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie. Turoperatorii critică și ironizează intenția

Tot într-o ședință de Gvern s-a decis în mai anul trecut ca birourile de promovare din străinătate să fie desființate, iar reprezentanții lor să fie rechemați în țară. Ministerul Turismului explica atunci că birourile de promovare externă au funcționat pe bugete create artificial, "după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare", fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli. Reprezentanții birourilor de promovare turistică a României în străinătate s-au arătat indignați de acuzațiile ministrul Turismului. Ei au precizat că au pus la dispoziția conducerii ministerului contractele de închiriere a spațiilor din străinătate unde funcționează birourile, trimițând în acest sens actele de cinci ori în 2016 și 2017.

N-a fost reprezentant al patronatelor și actor important din mediul de turism care să nu fi criticat atunci decizia ministrului Mircea Dobre, care a decapitat, efectiv, promovarea turismului românesc. "Decizia fostului ministru de a închide pur și simplu birourile din cauza incapacității de a le gestiona în mod eficient a fost profund greșită și este reparată acum prin acest act normativ. De la preluarea mandatului, am luat mai multe măsuri pentru a accelera numirea atașaților în turism și de a limita, astfel, perioada în care România nu beneficiază de contact direct cu piețele prioritare pentru dezvoltarea turismului. Decizia de a întrerupe brusc activitatea de promovare externă a produs prejudicii turismului românesc pe care nu le mai puteam tolera", a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.

Cu toate acestea, Trif nu a reușit să repare toate greșelile predecesorului său, pentru că o parte dintre șefii de birouri, printre care unul dintre cei mai apreciați dintre ei, nu și-au primit încă salariile restante, la un an și ceva după ce au părăsit postul.

România a pierdut în acest interval oportunitatea de a se promova pe piețele internaționale, dispărând, efectiv, pentru doi ani din atenția turiștilor străini. Cei care lucrează în turism se întreabă retoric cine va plăti aceste gafe ale unor miniștri care nu cunosc domeniul turism și care iau decizii grave după bunul plac, fără să se consulte cu nimeni.

 

 

viewscnt
Afla mai multe despre
birouri externe
infiintare
trif
dobre