Grecia a amânat termenul limită pentru vânzarea companiei de cale ferată Trainose și a celei de mentenanță a materialului rulant, Rosco, pentru a acorda potențialilor investitori mai mult timp pentru pregătirea ofertelor, a informat, luni, Agenția de Privatizare din Grecia (HRADF), transmite Reuters.
Noul guvern de stânga a oprit privatizarea Trainose, când a venit la putere în 2015, dar a relansat-o în ianuarie, ca parte a acordului semnat cu creditorii internaționali.
Al treilea pachet de asistență financiară obținut, în iulie, de Grecia (în valoare de 85 de miliarde de euro) prevede un program masiv de privatizare. Banii obținuți vor fi folosiți la achitarea împrumuturilor primite pentru recapitalizarea băncilor și pentru finanțarea investițiilor. În ultimii cinci ani, Grecia a obținut din privatizări 3,5 miliarde de euro.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor inițiale pentru Trainose era stabilit luni, 21 martie, dar Agenția de Privatizare din Grecia l-a extins până în 15 aprilie. De asemenea, termenul pentru ofertele angajante a fost extins de la 26 aprilie la 31 mai.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre potențialii licitatori pentru Trainose se află grupul chinez de transport maritim Cosco, compania italiană de căi ferate și firma rusă RZD.
De asemenea, Agenția de Privatizare din Grecia a extins termenul pentru depunerea de oferte angajante pentru compania de mentenanță a materialului rulant, Rosco, de la 2 martie la 31 mai. Sunt interesate companiile Siemens (Germania) și Alstom (Franța), susțin surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Alte surse au anunțat, săptămâna trecută, că societatea mixtă alcătuită din Grup Feroviar Român (GFR) și firma americană Watco Cos LLC s-a retras din cursa pentru Trainose.
În februarie, surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat, pentru Reuters, că firma Cosco ar urma să înainteze o ofertă pentru compania de cale ferată din Grecia, Trainose, după ce a devenit singurul ofertant pentru cel mai mare port al țării - Pireu - continuând astfel planurile de a construi un hub european de transport. Prin achiziționarea Trainose și a portului Pireu, Cosco va obține legături maritime spre Canalul de Suez și legături feroviare către Balcani și Europa Centrală și de Est (CEE).
În decembrie, Cosco și-a sporit forța financiară după ce a fuzionat cu China Shipping Group. Acum, compania se concentrează pe extinderea cotei de piață în Grecia, într-o perioadă dificilă pentru sectorul de transport maritim.
În februarie, Cosco a fost declarat câștigător al licitației pentru vânzarea participației de 67% în Portul Pireu, iar tranzacția ar urma să fie finalizată în următoarele luni.
Precedentele Guverne de la Atena au obținut câteva progrese în procesul de privatizare. Anul trecut, Loteria Națională OPAP a fost vândută cu suma de 652 de milioane de euro, iar unele clădiri deținute de stat au fost, de asemenea, vândute.
Creditorii internaționali ai țării au cerut privatizări ale porturilor, companiilor de apă și canalizare și companiei de poștă, în schimbul asistenței internaționale.
Sursa: Agerpres