FAN Courier estimează că va dubla volumul de marfă tranzitat prin Brașov în urma finalizării, în luna decembrie, a unui centru de sortare, investiția ridicându-se la aproximativ 4,5 milioane de euro, a declarat pentru Profit.ro directorul de marketing și PR al companiei, Roxana Magopet.
Lucrările de construcție au început în luna iunie, pe un teren cu o suprafață de 26.800 metri pătrați.
Centrul va include un depozit de 3.500 metri pătrați și o clădire de birouri de pe peste 1.800 metri pătrați.
“Investiția totală este de aproximativ 4,5 milioane de euro, fondurile alocate fiind destinate achiziției terenului și construcției noului centru, care va include și un centru de tranzit, echipat complet, precum și recrutării și pregătirii personalului”, a afirmat Magopet.
FAN Courier are opt centre regionale răspândite pe întreg teritoriul țării, care vor fi modernizate și automatizate după modelul celui din Ștefăneștii de Jos, județul Ilfov.
“Compania s-a dezvoltat constant și furnizează servicii la nivel național, astfel că dezvoltarea și automatizarea unui al doilea centru regional este parte a acestui proces. Potențialul de creștere al zonei și furnizarea aceluiași standard de calitate al serviciilor pe întreg teritoriul țării au fost motive importante în alegerea noii locații. Centrul de la Brașov este al doilea după București, însă planurile noastre includ și deschiderea altora”, a adăugat reprezentantul companiei.
În noul centru își vor desfășura activitatea circa 200 de persoane, pentru care compania va organiza un program de pregătire.
FAN Courier și-a bugetat pentru acest an investiții de peste 8,5 milioane de euro.
“Investiția în centrul de la Brașov este cea mai mare din perspectiva valorii, însă nu este singura. Pentru anul în curs, investițiile companiei sunt orientate către mai multe direcții, respectiv în sedii noi, așa cum am deschis în Sibiu, Baia Mare sau Drăgășani, deschiderea de puncte unde clienții noștri pot veni și preda/ridica colete și plicuri fără a mai aștepta sosirea curierului, precum și în flota auto, în echipamente IT, aplicații software și pregătirea personalului”, a arătat Magopet.
Anul trecut, investițiile companiei au totalizat 4,6 milioane de euro, banii fiind alocați lansării de servicii noi, măririi și modernizării flotei auto, infrastructurii IT și pregătirii angajaților.
FAN Courier a fost înființată în 1998 și este controlată de Felix Pătrășcanu și frații Adrian și Neculai Mihai.
Cu afaceri de 333,7 milioane de lei în 2014, în creștere cu 19% față de anul precedent, FAN Courier este unul dintre cei mai importanți jucători din acest domeniu.
Pentru acest an, potrivit lui Magopet, conducerea companiei și-a bugetat un avans al afacerilor de până la 15%, la 383,8 milioane de lei.
“În primele șase luni ale anului, rezultatele companiei sunt conform estimărilor”, a mai spus reprezentantul curierului.
La finele anului trecut, numărul angajaților societății s-a situat la 3.654 de persoane, cu aproape 13% mai mult decât în 2013.
“Pentru 2015, previzionăm creșterea numărului de salariați până la 4.500, dintre care aproape 200 vor fi angajați în centrul din Brașov”, a afirmat Magopet.
Potrivit estimărilor companiei, piața serviciilor de curierat ar putea atinge în acest an 350 milioane de euro, de la aproximativ 300 milioane de euro în 2014.
Principalii concurenți ai FAN Courier sunt DHL International România, cu afaceri în 2014 de 228,9 milioane de lei (+3,8% față de 2013), TNT România – 171,8 milioane de lei (+4,7%), Urgent Cargus (fosta Cargus International) – 163,8 milioane de lei (+41,6%), UPS România – 142,2 milioane de lei (+18,6%) și Urgent Curier – 138,5 milioane de lei (+19,4%).
Cargus International și Urgent Curier au fuzionat anul trecut sub denumirea Urgent Cargus.
Ambele companii au depus separat la Ministerul Finanțelor Publice situațiile financiare aferente anului 2014. Cumulat, afacerilor celor doi curieri au atins 302,3 milioane de lei în 2014.