De ce nu are România autostrăzi? Prea multe arii protejate, crede vicepremierul Vasile Dâncu

De ce nu are România autostrăzi? Prea multe arii protejate, crede vicepremierul Vasile Dâncu
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 nov 2016

Vicepremierul Vasile Dâncu a declarat, la Digi24, că România nu are autostrăzi din cauza ineficienței cheltuirii banilor, dar și pentru că sunt prea multe zone protejate, aproximativ 25% din suprafața țării, ceea ce blochează dezvoltarea infrastructurii, relatează News.ro.

"Este incapacitatea administrativă legată de modalitățile în care ne planificăm resursele și controlăm modul în care se cheltuie banii din administrație", a spus Dâncu, întrebat despre motivul pentru care România are atât de puține autostrăzi.

Urmărește-ne și pe Google News

El a adăugat că o altă problemă este numărul mare de arii protejate din România, care blochează dezvoltarea.

"Am construit zone protejate, vreo 25% din teritoriul României sunt zone protejate și în aceste zone protejate se poate construi foarte greu. Credeam noi atunci și autoritățile locale credeau în momentul respectiv că aceste zone protejate vor aduce finanțare de la UE sau din altă parte, dar deocamdată ne blochează dezvoltarea, inclusiv a unor tronsoane de autostradă", a spus ministrul Dezvoltării, la Digi 24.

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a declarat, vineri, la Brașov, că în 2017 vor fi construiți 150 de kilometri de autostradă, ”de zece ori mai mulți” decât în acest an, fiind vorba despre porțiunile Lugoj-Deva, Sebeș-Turda, Suplacu de Barcău-Borș.

”Anul acesta nu o fie zero kilometri, anul acesta o fie 15 kilometri. Lotul II Lugoj-Deva  va fi gata pe 15 decembrie. Am fost acolo săptămâna trecută și lucrările sunt foarte avansate. Anul viitor o să fie de zece ori mai mulți, adică 150 de kilometri de autostradă. Vorbim tot de porțiunea Lugoj-Deva, dar și de Sebeș-Turda, plus Suplacu de Barcău-Borș chiar porțiunea unde s-a reziliat contractul cu Bechtel. Cei 26 de kilometri, dacă demarăm acum licitația, când începem sezonul, în martie, ar putea fi terminați în șase luni. Vom face eforturi mari ca să nu mai existe întârzieri pe viitor. De exemplu, la licitații nu vom mai impune un termen clar, ci un interval, de exemplu între un an pentru firmele care lucrează foarte bine și 18 luni pentru constructorii mai puțin eficienți. La licitație vor avea câștig de cauză cei care vor oferi cel mai scurt termen“, a spus ministrul Sorin Buse, care a participat la inaugurarea tronsonului I al centurii ocolitoare a Brașovului.

Ministrul a spus că mai multe autostrăzi sunt prioritare în anii următori. El a precizat că urmează să fie lansat procesul de licitație pentru mai mult de 500 de kilometri de autostradă, respectiv Târgu Neamț -Iași -Ungheni, Craiova-Pitești, și se are în vedere și deblocarea Comarnic-Brașov, unde au fost făcute contestații.

”Am deblocat și sectorul cuprins între Sibiu și Sighișoara și vrem să lansăm licitație și pentru porțiunea între Sighișoara și Brașov. Am discutat cu toți reprezentanții constructorilor cărora le-am cerut să se încadreze în termenele de durată și cost. Oamenii au înțeles mesajul. Sunt companii care au făcut lucruri extraordinare în alte țări și trebuie să facă și aici cum au făcut acolo“, a mai spus ministrul Transporturilor.

Întrebat cum pot fi prevenite accidentele în care sunt implicate mai multe mașini, precum cele de pe Autostrada Soarelui, ministrul a spus că în România sunt doi factori: traficul foarte agresiv și ignorarea totală a pericolului.

Raiffeisen se așteaptă la eliberarea cheltuielilor de 39 de mil. euro pe darea în plată, după decizia CCR CITEȘTE ȘI Raiffeisen se așteaptă la eliberarea cheltuielilor de 39 de mil. euro pe darea în plată, după decizia CCR

”Din experiența mea, lucrând în companii au automobile, un număr foarte mic este atribuit condițiilor drumului. La noi în țară sunt doi factori: traficul foarte agresiv și ignorarea totală a pericolului. Șoferii își asumă riscuri într-un fel de teribilism fără să se gândească că un astfel de gest poate nenoroci 20 de oameni. Din combinațiile astea două ajungem la astfel de situații. Când lucram la o companie privată aveam o școală de conduită preventivă unde erau înrolați toți șoferii care aveau accidente la activ sau cei care prin natura funcției lor conduc mult. Veneau în poligon unde erau puși să frâneze ca să vadă în cât timp te oprești la o viteză de 50 kilometri pe oră de exemplu. Nu învățau, dar li se schimbau perspectivele“, a mai spus Sorin Buse.

viewscnt
Afla mai multe despre
vasile dancu
autostrazi
mediu
arii protejate