Pe lângă actualul Registru general de evidență a salariaților, care lucrează pe baza unui contract individual de muncă, va fi introdus un registru de evidență a personalului plătit din fonduri publice, după modelul REVISAL, care va fi gestionat de Ministerul Muncii. Pentru contractele salariaților din mediul privat, angajatorii vor folosi în continuare un registru separat, REVISAL.
Guvernul a stabilit, miercuri, prin hotărâre, că pentru persoanele plătite din fonduri publice, instituțiile și autoritățile va fi folosit Registrul public.
Fiecare instituție și autoritate publică va avea astfel obligația de a înființa Registrul general de evidență a personalului plătit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat și transmis inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării/ numirii salariaților săi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acest registru va fi păstrat la sediul instituției/ autorității publice și va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajaților, data angajării/numirii, funcția, salariul, sporurile și cuantumul acestora, perioada și cauzele de suspendare a raportului de muncă sau de serviciu, perioada detașării și data încetării funcției.
Pentru transmiterea datelor în registrul privat/ public de către angajatori, Ministerul Muncii va achiziționa sau dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic. Până la data realizării noului sistem informatic, procedura de transmitere a datelor în registrul public va fi stabilită prin ordin al ministrului Muncii, urmând ca, în termen de 10 zile de la publicarea acestuia în Monitorul Oficial, instituțiile să transmită datele cu privire la toate categoriile de personal plătit din fonduri publice.
Prin excepție, instituțiile de apărare, ordine publică și siguranță națională vor furniza date în registrul public doar pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Muncii, aisgurându-se măsurile de protecție a datelor cu caracter personal și respectarea legislației privind protecția informațiilor clasificate.
La data realizării noului sistem informatic, ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) și ANFP (Agenția Națională a Funcționarilor Publici) vor realiza interoperabilitatea între sistemele informatice pe care le dețin.
Ministerul Muncii va avea acces și la bazele de date deținute de alte instituții publice privind evidența populației, declarațiile și înregistrările fiscale, evidența angajatorilor înregistrați în Registrul Comerțului sau la Ministerul Finanțelor Publice.
CITEȘTE ȘI Guvernul a avizat rectificarea: bugete tăiate la 9 ministere, Președinție, Parlament și servicii de informații, primarii primesc aproape 3 miliarde lei. Ministerele nu pot cheltui banii, derogare de la lege pentru salariile de la nivel localPotrivit prevederilor aprobate de Guvern angajatori au obligația de a elibera o adeverință salariatului, la încetarea contractului individual de muncă care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate.
Totodată, a fost scurtată de la 15 la 5 zile perioada în care Inspecția Muncii are obligația de a furniza date din registrul privat (REVISAL), la solicitarea unei persoane, cu privire la activitatea desfășurată de aceasta, la durata activității, la salariu, la vechimea în muncă și în specialitate. Același termen va fi valabil și în cazul registrului public din momentul în care acesta va fi lansat.
Guvernul arată că noile prevederi sunt necesare pentru a avea o evidență clară a salariilor în plată ale personalului plătit din fonduri publice.