Consumul a ajuns la un nivel record

Consumul a ajuns la un nivel record

Comertul cu amanuntul n-a dus-o niciodata atat de bine ca in noiembrie 2015, potrivit datelor statistice

scris 7 ian 2016

României i-a luat mai bine de șapte ani pentru a ajunge la nivelul de consum din 2008. Cifra de afaceri din comerț a depășit, în noiembrie, nivelul de dinainte de criză.

Indicele comerțului cu amănuntul, ajustat cu inflația și sezonalitatea a ajuns, în noiembrie, peste nivelul record anterior, înregistrat în iunie 2008.

Urmărește-ne și pe Google News

Vânzările retail au scăzut abrupt în 2009, an de recesiune, și au continuat să scadă în 2010, pe fondul reducerii salariilor bugetarilor și creșterii TVA de la 19% la 24%.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Consumul a intrat pe o tendință ascendentă în vara lui 2013, însă creșterea a accelerat cu adevărat abia în 2015, datorită scăderii TVA la alimente la 9%.

Scăderea taxelor e posibil să fi redus semnificativ evaziunea fiscală, astfel că românii poate nu au cumpărat cu atât de mult în plus, dar mai multe tranzacții au fost înregistrate statistic.

România este lider detașat în UE la creșterea comerțului cu amănuntul, în noiembrie. Vânzările au crescut cu 2,6% în termeni lunari și 15% în termeni anuali, față de o medie a Uniunii Europene de creștere de 0,2% față de octombrie și de 2,6% față de noiembrie 2014.

Totodată, e cea mai mare creștere anuală din toamna lui 2008, ultimul trimestru de creștere economică înainte de criză.

Noua Strategie Fiscal-Bugetară: Creșterea economică revizuită peste 4%, datorită reducerii taxelor CITEȘTE ȘI Noua Strategie Fiscal-Bugetară: Creșterea economică revizuită peste 4%, datorită reducerii taxelor

Inflația, măsurată prin indicele prețurilor de consum, a fost de -1,1% în noiembrie. Tăierea TVA a dus la scăderea prețurilor. Aproximativ trei sferturi din reducerea taxei pe consum a fost transferată de comercianți la raft.

De la 1 ianuarie a scăzut și cota generală a TVA de la 24% la 20%.

viewscnt
Afla mai multe despre
consum
crestere consum
comertul cu amanuntul