Consiliul Concurenței atrage atenția asociațiilor profesionale că fiecare companie trebuie să își stabilească independent politica comercială, iar anticiparea unui anumit preț ce ar trebui practicat poate intra sub incidența prevederilor Legii Concurenței.
“Organizațiile profesionale au un rol benefic atât pentru membrii săi cât și pentru consumatori, informându-i despre evoluțiile industriei, fixând standarde de calitate și siguranță pentru serviciile oferite de membrii asociați. Atragem atenția încă o dată asupra faptului că o asociație poate fi considerată răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurență atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de aceasta influențează comportamentul companiilor, afectând concurența dintre ele”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Dacă în cadrul întâlnirilor ale asociației, companiile se înțeleg să implementeze un comportament concertat, practica poate fi sancționată din perspectiva regulilor de concurență naționale sau comunitare. De altfel, atât Consiliul Concurenței din România, cât și Comisia Europeană și instanțele comunitare au instrumentat o serie de cazuri de carteluri care s-au bazat, printre altele, pe acest tip de mecanisme.