Divizia de Wealth Management a ING România va înceta să funcționeze ca entitate specială în cadrul băncii din 2018. Cele câteva sute de clienți sunt transferați, în această perioadă, în funcție de opțiunile exprimate, iar personalul diviziei va ocupa alte poziții în cadrul băncii.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
ING avea cel mai mare prag de acces dintre băncile din România pentru a fi calificat client de private banking: 500.000 de euro. La acest nivel, divizia de private banking a băncii gestiona investițiile a doar câteva sute de clienți. Până la finele anului, clienții vor opta să rămână cu plasamente în fonduri mutuale, accesibile prin aplicația de internet banking Home Bank, sau să fie transferați la divizia de wealth management din Luxembourg, unde au disponibile modalități de investiții mai sofisticate decât cele oferite local.
Plasamentele prin Luxemburg, primul centru de private banking din zona euro, erau disponibile și până acum pentru clienții diviziei de wealth management din România a ING. Serviciile oferite includ: management de portofoliu, plasamente în fonduri mutuale, produse structurate, credite de tip lombard și ipotecare, asigurări și planuri de succesiune, etc.
CITEȘTE ȘI Oficial BNR: Sunt câteva bănci unde se pune problema trecerii pe rezoluție, dacă acționarii nu reușeșc să le vândă sau să le redreseze. Mecanismul nu a fost niciodată aplicat în RomâniaServiciile de wealth management destinate celor mai bogați oameni au fost afectate, în România, de criza financiară, apetitul pentru investiții nerevenindu-și la nivelurile anterioare după încetarea acesteia.
“ING România a lansat divizia de Wealth Management din dorința de a oferi servicii de private banking clienților săi cu venituri mari (clienți cu portofolii în administrare de peste 500.000 euro), incluzând opțiuni de investiții mai diverse. Dar schimbările comportamentale influențate de criza economică au dus mai degrabă la un apetit prudent, dovedind că acest produs nu este încă potrivit României. Mai mult decât atât, digitalizarea serviciilor bancare din ING a permis clienților de Wealth Management să aibă acces la portofoliul lor de fonduri mutuale direct din Home’Bank, simplificând maniera în care aceștia își gestionează finanțele. Prevăzând, totodată, și noile reglementări legate de investițiile complexe (impuse prin MiFID II), ING a decis să redistribuie clienții de Wealth Management fie către segmentul de Retail ING, fie către colegii din ING Luxembourg care se pot ocupa în continuare de gestiunea unor portofolii mai complexe de investiții. Respectând în continuare modul de lucru al diviziei de private banking, fiecare client intră într-un proces de analiză cu relationship manager-ul său pentru a decide care este cea mai buna alegere pentru portofoliul său”, arată reprezentanții ING, într-o poziție transmisă Profit.ro.
Sucursala băncii olandeze ING a fost prima instituție bancară din România care a oferit servicii de wealth management, începând din 2001. Clienții puteau accesa un pachet de de soluții financiare incluzând produse de investiții de pe piața locală și de pe piețele externe, soluții de management de portofoliu sau din domeniul asigurărilor.
Plasamentele în fonduri mutuale administrate de NN Investment Partners, construite pe diverse grade de risc, cu expunere atât pe piața din România, cât și pe cele internaționale, denominate în lei, euro sau dolari, sunt disponibile în continuare.
Grupul ING oferă servicii de private banking de peste 50 de ani. Gestionează peste 65 miliarde de euro, pentru mai mult de 100.000 de clienți din întreaga lume. În diviziile specializate lucrează circa 2.000 de angajați, în 15 țări.
Divizia din România are doar 9 angajați, care vor ocupa, începând de anul viitor, alte poziții în cadrul băncii. Este condusă de Octavia Cutus, recrutată de ING în 2011 de la UniCredit, unde a condus timp de un an divizia de Private Banking.