Aproximativ 15% dintre cei care intră într-un an în restaurantele Red Angus din București și Constanța sunt aduși de agențiile de turism, fie străini veniți în România, fie corporatiști pentru care se organizează evenimente. Proprietarul restaurantelor vrea să mai deschidă alte două, ambele în București, dintre care unul mobil.
Atât pentru restaurantul din Piața Ovidiu, din Constața, cât și pentru cel din Centrul Vechi din Capitală, Dragoș Panait, proprietarul Red Angus, lucrează frecvent cu agenții de turism. Pe de o parte, agențiile care fac incoming îi aduc la masă turiști străini, ajunși în România, iar cele care se ocupă de business travel organizează la cele două restaurante evenimente pentru corporatiști.
Corporatiștii, spune Panait, au bugete fixe de la companii pentru masă și consumă mai puțin decât clienții obișnuiți. Un corporatist mănâncă o supă, fel principal și desert și se încadrează în zece euro de persoană, pe când ceilalți clienți se duc cu nota de plată undeva spre 18 euro. La evenimentele de final de an, companiile cheltuiesc însă mai mult, de la 35-40 de euro 70 de euro de persoană.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dragoș Panait apreciază că doar prin agențiile de turism, în restaurantele pe care le deține vin undeva la 15% din totalul clienților. Mai sunt, în plus, și companiile care își trimit angajații la restaurant, dar nu prin agenții de turism, ci lucrează direct cu Red Angus atunci când vor să organizeze un eveniment. Cu toate acestea, afirmă Panait, cele două restaurante au creșteri anuale prin agențiile de turism, iar acum e o bătălie destul de mare între ele "care dă prețul mai jos".
Restaurantele Red Angus nu au produse românești și toate mâncărurile se bazează, preponderent, pe carnea de vită. Meniurile către corporatiști merg fie către supă, fel principal și desert - "au mâncat și au plecat într-o jumătate de oră", fie sunt meniurile bazate pe vită și hamburgeri. De când s-a interzis fumatului în spațiile publice, afacerile Red Angus au crescut, spune proprietarul restantelor.
Ca planuri de viitor, Dragoș Panait spune că acum caută un spațiu în București unde să deschidă un nou restaurant și că, în paralel, vrea să aducă în Capitală și un food truck.
Cu un an și ceva în urmă, Panait a lansat o firmă prin care a încercat să își aducă clienți corporate în localuri, dar a renunțat acum la această nouă afacere, după ce a constatat că business-ul nu avea succesul pe care miza. El și-a cedat acțiunile, explicând pentru Profit.ro că a realizat că s-ar fi legat "prea mult la cap". Firma respectivă, pe care a denumit-o Red Angus Steakhouse, pe baza brandului restaurantelor sale, a fost înființată în luna martie a anului trecut, dar a fost activată în vara acestui an.
După foarte puțin timp, omul de afaceri a decis să iasă din firmă, cedându-și acțiunile către Ynua Venture din Constanța, deținută de Ionuț Mielu. Firma la care a renunțat nu are legătură cu operarea restaurantelor Angus, care rămân în proprietatea și administrarea sa.
Dragoș Panait a explicat că a dorit să creeze o firmă care să funcționeze precum o agenție, creând evenimente pentru restaurantele sale și aducându-i astfel suplimentar clienți. Afacerea nu a funcționat, însă, așa cum și-a dorit. "Aceasta trebuia să fie ca o agenție de evenimente. Am vrut să facem ceva separat pe acest lucru, să fie o companie separată care aduce evenimentele către restaurant, dar nu a funcționat cum voiam noi și ne legam prea mult la cap. Acum lucrăm cu alte agenții, direct pe restaurant, n-am mai făcut noi nimic", a explicat Panait.
El a renunțat astfel la această firmă, care nu are legătură cu operarea restaurantelor Angus. Restaurantele sunt operate de Operative Steakhouse Group, cu afaceri de 5,1 milioane lei și o pierdere netă de 1,1 milioane lei anul trecut. Dragoș Panait a lansat brandul Red Angus pe piața locală în 2010.