Compania poloneză Sweet Gallery, proprietar al conceptelor gastronomice Lodolandia, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie sau SiGelato, deținătoare a celei mai mari rețele mobile street food din Europa, a intrat pe piața din România și încearcă să atragă investitori cărora să le acorde francize. Planurile companiei sunt să deschidă 50 de puncte de vânzare până la finalul anului viitor.
Conceptul, dezvoltat în sistem de franciză cu parteneri locali, se bazează pe distribuția cu rulote standardizate, complet echipate, amplasate atât în centrele comerciale, cât și în locuri cu trafic pietonal intens. Compania oferă francizaților training în domeniul vânzărilor și know-how în ceea ce privește conducerea afacerii, începând de la înființare, obținerea de finanțare (leasing), achiziționarea unei locații, instruire, livrarea unei remorci complet echipate, marketing, servicii, furnizare completă de bunuri cu soluții de livrare sau contabilitate.
Compania a intrat în România cu marca Lodolandia și a deschis deja primele trei locații sub numele Ice and Roll, brand sub care vinde înghețată, napolitane cu frișcă și deserturi delicioase. Până acum, au fost deschise peste 650 astfel de locații în Polonia, Germania, Republica Cehă, Marea Britanie, Irlanda, Slovacia, Franța, Spania, Ucraina, insula Palma de Mallorca și Croația.
CITEȘTE ȘI Rafila: Riscul infectării în restaurante e mai mare decât pe terase. Pentru restaurante, o posibilitate ar fi instalarea de echipamente de dezinfecție sau filtrare a aeruluiConceptul oferă francizaților două opțiuni - Ice and Roll - afaceri sezoniere, profitabile în sezonul cald (înghețata, în diferite variante și sortimente, prăjituri și băuturi răcoritoare) și cea de-a doua variantă, destinată sezonlui rece, care include atât conceptul Ice and Roll, cât și pe cel de Cake and Roll, în aceeași rulotă, bazată pe vânzarea de prăjituri.
"Am venit în România pentru că este o țară mare, cu o piață pe măsură. Chiar și acum, în plină pandemie, când HoReCa suferă foarte mult, noi suntem în avantaj pentru că vindem <<la fereastră>>", a declarant Marcin Olesiak, președinte și CEO al companiei.
Conducerea Sweet Gallery este convinsă că va avea succes în România pentru că țara are foarte multe similarități cu Polonia de acum zece ani.
"Zilele acestea am făcut planul de business. Am deschis primele trei unități aici ca test dar, după cum au început lucrurile, dezvoltarea va fi rapidă. Suntem pregătiți de negocieri cu primii francizați. Le oferim tot suportul, inclusiv leasing-ul pe cinci ani. Ca investiție inițială, ei vin doar cu 20 %. Avem în plan ca, până la sfârsitul anului 2021, să avem 50 de locații. Trei proprii, iar restul în franciză”, a adăugat Marcin Olesiak.