Companiile din România au cheltuit anul trecut, în medie, 110 euro pentru trainingul unui angajat, în creștere cu 25% față de 2014, iar cele mai solicitate au fost cele de comunicare, presentation skills, time management și change management, potrivit firmei HPDI (Human Performance Development International).
”Anul 2015 s-a remarcat prin multele fuziuni și schimbări în structura de conducere a companiilor din România, motiv pentru care training-urile de Change Management au avut o mai mare căutare pe piață, în comparație cu anii precedenți. De asemenea, multe companii au în continuare probleme de comunicare interdepartamentală, ceea ce a făcut ca trainingul Communication Skills să fie pe primul loc în topul preferințelor clienților”, a declarat Petru Păcuraru, managing partner și trainer HPDI, firmă ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane, prin servicii de training, coaching și teambuilding.
Ca și în anii precedenți, cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de training au provenit din domeniile IT, automotive și producție. Totuși, 2015 a consemnat o schimbare pe piața autohtonă de training, în sensul că au crescut substanțial cererile venite din partea firmelor mici.
CITEȘTE ȘI Magazin online de beneficii pentru angajați, o afacere de 300.000 euro din primul an de activitate“Companiile mici au constituit marea provocare a anului trecut, trainerii fiind nevoiți să explice, în primul rând, care este rolul lor și ce beneficii pot aduce programele de training”, adaugă Petru Păcuraru.
Marile corporații caută, în general, programe de nișă, inovative, unice, pe care nu le-au mai făcut, pe când firmele mici, prea puțin expuse la training-uri, preferă programe generaliste, pentru a așterne o bază comună de cunoștințe.
Păcuraru arată că deși trendul este pozitiv, problema este în ce măsură reușesc participanții să aplice la locul de muncă ceea ce au învățat la training.
“E drept, în unele situații, angajații pun în practică puțin sau deloc din cunoștințele dobândite la curs, iar motivele țin de toate părțile implicate. Unii traineri livrează programe de profil în domenii în care nu au experiență, folosind noțiuni venite cu licență sau preluate de la specialiști în domeniu. O altă problemă a trainerilor este atitudinea de profesor pe care o au în fața cursanților”, explică Păcuraru.
Pe de altă parte, și companiile au o parte din vină, pentru că nu sprijină angajații să aplice noțiunile învățate.
În 2015, HPDI a livrat programe de training în toată țara, cele mai multe cereri venind din partea companiilor din București, Timișoara, Arad, Cluj, Craiova și Iași, dar și din Pitești, Brașov sau Oradea. Numărul total al participanților la trainingurile susținute de HPDI a fost de 1.400, în creștere cu 20% față de 2014.
Înființată în 2001, compania Human Performance Development International furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding. În prezent, HPDI are birouri în București, Cluj, Timișoara și Arad.