Gigantul alimentar elvețian Nestle (NESN.S), care deține și în România o fabrică, pe care a închis-o în 2019 și a scos-o la vânzare în februarie 2020, a raportat vineri cea mai mare creștere trimestrială a vânzărilor în aproape cinci ani, datorită rezervelor constituite de consumatori, de la mâncarea pentru animale de companie Purina și cafeaua Nescafe, până la alimente congelate, înainte de măsurile de distanțare socială impuse de guvernanți din cauza pandemiei de coronavirus, transmite Reuters.
Vânzările din America de Nord și Europa au fost deosebit de mari în luna martie, ceea ce a contribuit la creșterea generală de 4,3% în primele trei luni ale anului, care a depășit așteptările analiștilor privind o creștere de 3%, potrivit News.ro.
În America de Nord, vânzările de alimente pentru animale Purina Pet au crescut cu un ritm de două cifre, în timp ce băuturile Nescafe și Coffee Mate au avut creșteri mari, de o singură cifră.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, majoritatea categoriilor de produse Nestle au câștigat cota de piață, a anunțat compania.
Directorul general Mark Schneider a declarat că Nestle lucrează pentru a se adapta la condițiile din piață create de virus și pentru a se asigura că are suficiente materii prime și capacitate pentru a răspunde cererii crescute, luând totodată măsuri de siguranță împotriva COVID-19.
”Practic, totul a fost afectat de epidemie”, a spus Schneider într-o teleconferință cu analiștii.
Schneider anticipează o redresare lentă după criză, avertizând împotriva unor așteptări prea mari de vânzări, deoarece situația era volatilă și obiceiurile de cumpărare se pot schimba.
De asemenea, Schneider a spus că este imposibil de spus cât din creșterea vânzărior este datorată stocurilor create de populație.
Acțiunile Nestle a închis vineri în creștere cu aproape 2%.
Compania a anunțat că cererea din China, prima țară lovită de COVID-19, auînceput să își revină, dar nu la nivelul anterior crizei.
Nestle a anunțat că lansează un program de 500 de milioane de franci elvețieni (512 milioane de dolari) pentru a ajuta cafenelele și restaurantele pe care le aprovizionează, prin extinderea termenelor de plată și suspendarea taxelor de închiriere pentru automatele de cafea.