Porr Construct și asocierea formată din Inoveco (lider), Dimex 2000 Compay, Consola Grup Construct și Somet au depus oferte pentru modernizarea și dezvoltarea capacității portului Constanța, contract estimat 248,5 milioane de lei, fără TVA, finanțat din fonduri europene.
Procedura de atribuire a fost inițiată de Constanța South Container Terminal (CSCT) SRL, care operează în portul Constanța o infrastructură portuară de utilitate publică, ca urmare a încheierii unui contract de închiriere cu Compana Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța.
"Ca urmare a încheierii în 2019 a Actului adițional nr. 14, la contractul de închiriere încheiat în anul 2003 ce are ca obiect dane, platforme de depozitare containere, echipamente terminal, durata acestuia a fost prelungită până la 30 iunie 2049. Potrivit prevederilor contractului de închiriere anterior menționat, CSCT SRL trebuie să contribuie la dezvoltarea terminalului de containere cu posibilitatea realizarii de noi facilități (lungimi de dane sau suprafețe de platforma la danele 128-130), având în vedere caracterul de utilitate publică, al infrastructurii închiriate. În acest context, CSCT SRL a identificat oportunitatea obținerii de finanțare nerambursabilă în cadrul POIM, pentru realizarea obiectivului de investiții "Extindere terminal in zona de dezvoltare A, MOL II-S Port Constanta Sud prin extinderea platformelor operationale si de depozitare multifunctionale, platforma scanner pentru containere, post de transformare, canivou si amenajare platforme in spatele danei 128 pentru activitati RO-PAX si marfuri de tip Project Cargo"", se arată în caietul de sarcini al licitației.
CITEȘTE ȘI Extinderea portului Ovidiu se amânăFinalizarea proiectului va conduce la creșterea volumului anual de mărfuri la aproximativ 1,7 milioane de tone/an, amenajarea de platforme portuare în suprafață totală de 160.000 mp, crearea de rețele de alimentare cu apă și de energie electrică, atât pentru alimentarea navelor, cât și pentru funcționarea echipamentelor și altor facilități amplasate pe platforma portuară, precum și atingerea unui volum de mărfuri containerizat - 969.054 TEU2.
Constanța South Container Terminal a fost înființată în anul 2003 și este controlată de DP World Gold Port Limited, o societate înregistrată în Insulele Virgine Britanice.
Cu peste 450 de salariați, compania a raportat în 2020 o cifră de afaceri de 213,1 milioane de lei și un profit net de 26,5 milioane de lei.