După 10 ani de comunicare, Ana Păun s-a decis să intre și în antreprenoriat și împreună cu partenerul său, atât în business, cât și în viață, Alexandru Frătița au pus bazele Haine cu Spirit – o afacere de producție și comercializare de geci. Ambițiile celor doi tineri sunt mari, vrând ca brandul dezvoltat de ei să îmbrace cel puțin 50% din tinerii din mediul urban în următorii cinci ani.
”Lucrez în comunicare de peste 10 ani, iar de ceva timp încoace am simțit nevoia de a lucra cu ceva concret, palpabil. În plus, mi-am dorit să creez un brand impecabil, pe care să îl pot comunica după regulile mele, total onest și cât pot eu de profesionist. În experienta mea ca om de comunicare am întâlnit un număr considerabil de clienți care se temeau să comunice, să lase publicul să patrundă în businessul pe care îl reprezentau. Apoi, l-am întalnit pe Alex, și împreună am creat Haine cu Spirit”, povește pentru Profit.ro Ana Păun.
Ideea a venit natural, familia lui Alex având un istoric de 20 de ani în industria textilelor, prin fabrica pe care o dețin în Târgu Jiu. Totodată, cei doi au constatat că pe piața din România nu există un brand care să se axeze în special pe comercializarea de geci, fiind o oportunitate care merită exploatată.
”Părinții lui Alex au experiență de peste 20 de ani în producția de textile. Produc în special în sistem lohn. Pornind de la experiența lor în industrie și uitându-ne la brandurile pentru care ei produc, ne-am lansat într-un fel singuri o provocare. Dacă ei au capacitatea să producă haine pentru branduri consacrate la calitatea obișnuită din Vest, de ce nu putem crea și noi un brand care să ne facă să ne simțim mândri că un astfel de produs este fabricat în România. HCS Haine cu Spirit reprezintă dorința noastră de a le oferi românilor un produs de calitate, fabricat local, la un preț corect”, arată Ana.
CITEȘTE ȘI Româncele nu fac rabat de la brand și își cumpără genți de lux în rateAu început să producă anul trecut, iar în octombrie au lansat platforma online hainecuspirit.ro, de atunci vânzând în medie un produs pe zi. Finanțarea a provenit 100% din fonduri proprii, iar Ana spune că planul inițial a suferit modificări și adaptări pe parcurs, până a ajuns la varianta actuală.
”Pentru 2017, ne-am propus să facem cunoscute hainele cu spirit, în așa fel încât să facă cât mai mulți oameni fericiți. Până în prezent am vândut în medie un produs pe zi și ne propunem ca în 2017 să ajungem la 5 produse pe zi, mai ales că vom diversifică gama oferită. Ne dorim ca în 5 ani HCS să îmbrace cel puțin 50% din tinerii din mediul urban în haine care sparg monotonia și se adaptează ușor vieții agitate de zi cu zi”, mai spune Ana Păun.
Despre provocările intrării în antreprenoriat, ea spune că acestea sunt foarte multe și nu se opresc doar la începuturile afacerii.
”Problema cea mai mare pe care o văd că antreprenor la început de drum este că nu există un loc sau o autoritate de la care să obții toate informațiile de care ai nevoie. În prezent, drumul pe care îl ai de parcurs pentru a lansa un business se aseamănă cu un puzzle și îți ia multă vreme să descoperi toate piesele și să le potrivești între ele. Până să ne dăm seama de soluțiile de care aveam nevoie, am pierdut timp prețios. Aici mă refer atât la aspectele fiscale (impozit pe profit, pe venit, TVA , casă de marcat etc.), până la aspect operaționale ce țin de platforma pe care să ne construim site-ul, programul de gestiune și facturare sau înregistrarea mărcii la OSIM. Am învățat totul pe parcurs din greșeli și încercări. Este adevărat că aceastea costă, atât timp, cât și bani, dar am învățat lucuri pe care altfel nu am fi avut cum să le acumulăm”, povestește Ana.
Cei doi antreprenori plănuiesc să diversifice gama de produse din acest an, astfel încât HCS – Haine cu spirit să cuprindă de la pelerine de ploaie, geci de iarnă, geci pentru sezoanele intermediare, hanorace & windstoppere până la obiecte vestimentare de baza – bluze de bumbac și fuste.
CITEȘTE ȘI FOTO O nouă tehnică de vânzare a apartamentelor de lux, home-staging, începe să prindă în RomâniaAna spune despre produsele create de ei că ”au linii simple, curate, dar surprind prin detalii, cum este mica etichetă cu steagul României aplicată pe lateralul gecilor pentru bărbați. Sau geaca HCS 3in1 căreia i se detaseaza mânecile și gluga, devenind super ușor de asortat cu diverse tipuri de ținute și adaptabilă la temperaturile din sezoanele intermediare”.
Gecile HCS au ajuns și în străinătate, în SUA și Canada, unde au fost foarte apreciate, iar acest lucru îi încurajează pe cei doi tineri să abordeze și piețele externe.
”În prezent, hainele noastre au ajuns în străinătate datorită celor care le-au cumpărat, care fie locuiau în străinătate, fie le-au oferit mai departe prietnilor de peste hotare. Și aici mă refer la prima noastră colecție, Getic. Colecția Getic a fost despre salvarea și promovarea portului tradițional românesc. Plănuim să exportăm produsele Haine cu Spirit. Am primit feedback pozitiv cu privire la succesul pe care l-ar avea pe piețele din alte țări Lucrăm în prezent la crearea unor contacte solide în această zonă”, mai arată Ana Păun.