Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) pregătește înființarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC), în care instituțiile și autoritățile publice vor avea obligația să înregistreze datele de contact.
"În termen de 180 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, toate instituțiile și autoritățile publice din România au obligația înrolării în platforma contact.gov.ro. În termen de 90 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, metodologia de înrolare a instituțiilor publice și autorităților publice din România se aprobă prin ordin comun al Ministrului Cercetării, Inovării și Digitalizării și al Secretariatului General al Guvernului, care se publică în Monitorul Oficial al României", scrie în proiectul de hotărâre.
RNDC și platforma contact.gov.ro sunt administrate de Secretariatul General al Guvernului, care va asigura și suportul tehnic al platformei.
CITEȘTE ȘI Aproape 40 de ordine de ministru și de hotărâri de guvern care să pună în aplicare noile legi ale educației nu au intrat în vigoare la 1 decembrie. Termenul impus de Ministerul Educației a trecut de o săptămână"Crearea unui registru național al datelor de contact are rolul de a îmbunătăți calitatea, eficiența și controlul interacțiunilor dintre administrația publică, pe de o parte, și cetățeni, mediul de afaceri și reprezentanți ai societății civile, pe de altă parte. O astfel de platformă ar permite interogarea rapidă de către cetățeni, instituții și autorități publice, dar și alte părți interesate a datelor de contact ale unei alte instituții/autorități din administrația publică românească", scrie în nota de fundamentare.
În România sunt reglementate în prezent opt registre de bază respectiv registrul de stare civilă, ROCRIS - sistemul informatic al cazierului judiciar român, registrul național de evidență a persoanelor, registrul electronic național al nomenclaturilor stradale (RENNS), registrul național de evidență a permiselor de conducere și înmatricularea vehiculelor, sistemul integrat de cadastru și carte funciară, registrul comerțului și registrul procedurilor de insolvență (Buletinul procedurilor de insolvență).
"Aceste registre sunt insuficiente pentru a acoperi multitudinea de nevoi de informare reciprocă pe care instituțiile și autoritățile publice le au în prestarea serviciilor publice, iar, suplimentar, se remarcă nevoia întăririi cooperării interinstituționale", mai scrie în nota de fundamentare.