Deputatul Iordache vrea politizarea conducerii ANCOM și modificarea organigramei instituției, prin înființarea unui comitet de reglementare

Deputatul Iordache vrea politizarea conducerii ANCOM și modificarea organigramei instituției, prin înființarea unui comitet de reglementare
scris 18 aug 2020

Deputatul Florin Iordache, fost ministru al Justiției, a depus spre dezbatere un proiect de lege de modificare a OUG 22/2009 de înființare a autorității de reglementare în comuncații (ANCOM), care elimină prevederea referitoare la faptul că președintele și cei doi vicepreședinți ai instituției nu pot fi membri ai vreunui partid politic pe perioada exercitării mandatului.

Iordache a mai inițiat diferite proiecte, unele deja aplicabile, precum eliminarea închisorii pentru lucrări de infrastructură executate fără autorizație sau modificarea statutului polițistului.

Urmărește-ne și pe Google News

Practic, proiectul de act normativ elimină tot aliniatul 3 al articolului 11 din OUG 22/2009, care stabilește că președintele și vicepreședinții ANCOM trebuie să îndeplinească următoarele condiții, respectiv să fie cetățeni români cu o experiență de cel puțin 5 ani în domeniul comunicațiilor sau în domeniul juridic ori economic în general, să nu exercite alte funcții publice sau private, cu excepția celor didactice, să nu aibă mențiuni în cazierul judiciar, să nu dețină acțiuni sau părți sociale, direct sau indirect, la societăți comerciale cu activități în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale sau cu alte activități din domeniul de reglementare al ANCOM și să nu facă parte din organele de conducere ale unor astfel de societăți, precum și să nu fie membri ai vreunui partid politic pe perioada exercitării mandatului.

La nivelul ANCOM, potrivit proiectului de act normativ, va fi creat un Comitet de reglementare format din 7 membri, inclusiv președintele și cei 2 vicepreședinți.

Hotărârile viitorului comitet, care se întrunește săptămânal, sunt adoptate cu majoritate simplă și sunt obligatorii pentru toți membrii, se spune în document.

Membrii care au votat împotrivă pot solicita consemnarea opiniei separate în procesul-verbal al ședinței.

ANCOM pierde definitiv procesul cu un fost salariat, disponibilizat în marea reorganizare din 2017: concediere anulată, despăgubiri morale, plus toate salariile și cheltuielile de judecată CITEȘTE ȘI ANCOM pierde definitiv procesul cu un fost salariat, disponibilizat în marea reorganizare din 2017: concediere anulată, despăgubiri morale, plus toate salariile și cheltuielile de judecată

"Membrii Comitetului de reglementare acționează independent de orice interes al participanților la piața comunicațiilor electronice, comunicațiilor audiovizuale și al serviciilor poștale, nu solicită și nu acceptă instrucțiuni directe din vreunei entități publice ori private în îndeplinirea atribuțiilor de reglementare ce le revin, nu desfășoară activități cu caracter lucrativ în sectorul comunicațiilor electronice, comunicațiilor audiovizuale și al serviciilor poștale, cu excepția celor cu caracter didactic de instrure profesională, nu dețin acțiuni sau părți sociale și nu pot avea calitatea de membru în organele de conducere la societăți cu obiect de activitate în sectorul comunicațiilor electronice, comunicațiilor audiovizuale și al serviciilor poștale ori în orice alte domenii care se află în competența ANCOM, în condițiile legii. Acestora li se aplică în mod corespunzător dispozițiile capitolului IV "Alte conflicte de interese și incompatibilități" dn cadrul titlului IV "Conflictul de interese și regimul incompatbilităților în exercitarea demnităților publice și funcțiilor publice" al Legii 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției", se spune în document.

De asemenea, membrii Comitetului de reglementare nu răspund civil sau penal, după caz, dacă instanțele judecătorești constată îndeplinirea sau omisiunea de către aceste persoane, cu bună credință și fără neglijență, a oricărui act sau fapt în legătură cu exercitarea, în condițiile legii, a atribuțiilor prevăzute de lege.

Regimul și principiile remunerației membrilor Comitetului de reglementare, cu excepția președintelui și celor doi vicepreședinți, se stabilesc prin regulament propriu al ANCOM.

Mandatul tututor membrilor Comitetului de reglementare este de 6 ani, aceștia putând fi reînvestiți cel mult o dată.

Parlementul, în ședință comună a celor două camere, numește și demite toți membrii Comitetului de reglementare.

Formulare anti-Huawei? Companiile controlate de state străine fără \ CITEȘTE ȘI Formulare anti-Huawei? Companiile controlate de state străine fără "sistem juridic independent" vor fi excluse de la dezvoltarea rețelelor 5G din România. Amendă de până la 10% din cifra de afaceri

Numirea tuturor membrilor Comitetului de reglementare se face prin respectarea mai multor condiții, respectiv să fie cetățeni români, absolvenți de studii universitare de lcență, studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul comunicațiilor în domeniul juridic, în domeniul ștințelor sociale, în domeniul economic, în general, cu o experiență de minim 5 ani și experiență managerială de minim 3 ani, să nu exercite alte funcții publice sau private, cu excepția celor didactice, să nu aibă mențiuni în cazierul judiciar, precum și să nu dețină acțiuni sau părți sociale, direct sau indirect, la societăți comerciale cu activități în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale sau cu alte activități din domeniul de reglementare al ANCOM și să nu facă parte din organele de conducere ale unor astfel de societăți.

Numirea membrilor Comitetului de reglementare se va face în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a proiectului de lege, se precizează în document.

Schimbările la nivelul ANCOM survin lansării în dezbatere publică a unui proiect de lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național și condițiile implementării rețelelor 5G, elaborat de ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC).

Potrivit documentului, în cadrul infrastructurilor informatice și de comunicații de interes național, precum și în rețelele 5G din România, vor putea fi utilizate doar tehnologii, echipamente și programe software provenite de la producători care "nu se află sub controlul unui guvern străin, în lipsa unui sistem juridic independent". Proiectul nu definește sintagma "sistem juridic independent".

Potrivit proiectului de act normativ al MTIC, ANCOM va aplica operatorilor telecom amenzi în cuantum cuprins între 3% și 10% din cifra de afaceri dacă refuză să furnizeze "informații detaliate cu privire la tehnologiile, echipamentele și programele software implementate în rețelele 5G, cu privire la producătorul acestora, precum și cu privire la gradul de externalizare către terțe părți al anumitor activități referitoare la gestionarea rețelelor de comunicații electronice furnizate".

De asemenea, ANCOM va aplica amenzi în cuantum cuprins între 1% și 5% din cifra de afaceri dacă operatorii de telecomunicații utilizează tehnologii, echipamente și programe software în rețelele 5G puse la dispoziție de producători care nu au obținut sau cărora le-a fost retrasă autorizarea stabilită sau dacă utilizează, după expirarea termenului maxim de 5 ani, menționat anterior, de tehnologii, echipamente și programe software în rețelele de comunicații de la producători fără autorizație.

ANCOM reglementează piața locală a telecomunicațiilor și serviciilor poștale, a cărei valoare depășește patru miliarde de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
comitet
proiect lege