Retailerul de bricolaj Dedeman, cel mai mare jucător de pe piața de profil din România, deținut de frații Dragoș și Adrian Pavăl, a avut anul trecut un profit net de 563 de milioane de lei (127 de milioane de euro) cu 35% mai mare față de câștigul de 415 milioane de lei (93,4 milioane de euro) raportat în 2014.
Afacerile Dedeman ar putea depăși în acest an pragul de un miliard de euro, dacă ținem cont că în 2015 vânzările au fost de 4,36 de miliarde de lei (980 de milioane de euro), potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanțe.
De altfel, în ultimii șase ani, afacerile companiei conduse de frații Pavăl s-au triplat – de la 1,5 miliarde de lei în 2010 la 4,36 miliarde de lei în 2015 (980 de milioane de euro).
În perioada 2010-2015, afacerile cumulate ale Dedeman au ajuns la 16,34 de miliarde de lei (3,74 miliarde de euro), iar profitul 1,88 de miliarde de lei (430 de milioane de euro).
Numărul de angajați s-a dublat în ultimii șase ani, ajungând de la 3.752 în 2010 la 7.656 anul trecut.
Dedeman este prezent pe piață din anul 1992 și are, în prezent, o rețea de 42 de magazine, cu suprafețe cuprinse între 7.500 și 18.000 de metri pătrați și peste 45.000 de produse în fiecare unitate.
Compania fraților Pavăl are în plan noi deschideri de magazine, dar cel puțin patru orașe sunt clar definite pe harta Dedeman: Satu Mare, Oradea, Giurgiu și Slobozia.
Principalii jucători din piața locală de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin, Brico Dépôt sau Mr Bricolage.