Cui i se vor adresa clienții nemulțumiți de asigurători? Toți membrii comisiei de soluționare a litigiilor au fost avizați de ASF

Cui i se vor adresa clienții nemulțumiți de asigurători? Toți membrii comisiei de soluționare a litigiilor au fost avizați de ASF
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 13 apr 2016

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) i-a avizat, miercuri, pe toți membrii comisiei de soluționare alternativă a litigiilor dintre firmele de asigurare și clienți, au declarat pentru Profit.ro surse din cadrul instituției.

Din partea ASF, instituția i-a propus și avizat pe Claudiu Stănescu, director în cadrul Direcției Financiar-Administrative și Oana Cazan, consilier juridic la Serviciul Petiții din Direcția Protecția Consumatorilor.

Urmărește-ne și pe Google News

De asemenea, au fost avizați și Alin Iacob (președintele Asociației Utilizatorilor Români de Servicii Financiare - AURSF), Radu Toia (director executiv al Asociației Administratorilor de Fonduri) și Paul Anghel, director în Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC).

Alin Iacob este un fost jurnalist cu o vastă experiență în presa financiară. Este fondatorul portalului www.conso.ro, una dintre primele inițiative dedicate educației consumatorilor din domeniul financiar. În prezent, el este membru al mai multor entități afliate Comisiei Europene și specializate în domeniul protecției consumatorilor. A înființat și conduce AURSF.

Radu Toia a fost director în cadrul fostei Comisii Naționale a Valorilor Mobiliare, acum parte din ASF. Până anul trecut, Toia a activat în cadrul SIF Transilvania de unde  a fost demis. În prezent conduce AAF, organismul reprezentantiv al administratorilor de fonduri.

Instanța amendează RCS&RDS și obligă operatorul să elimine din contracte clauzele abuzive CITEȘTE ȘI Instanța amendează RCS&RDS și obligă operatorul să elimine din contracte clauzele abuzive

Paul Anghel este director al Direcției Generale Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.  

Atribuțiile celor cinci vor fi unele de natură administrativă, ei nefiind implicați direct în procesele de soluționare a litigiilor.

Comisia specială, care se numește oficial “Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor SAL-FIN” se va adresa, de asemenea, și cotizanților la fondurile de pensii, dar și investitorilor de pe piața de capital.

Ca și Banca Națională a României, în cazul sistemului bancar, ASF a fost obligată să înființeze acest organism de o directivă UE, transpusă în legislația locală prin Ordonanța de Guvern 38/2015.

Piața asigurărilor va fi cel mai important furnizor de cazuri pentru noua comisie. Pe ansamblul anului 2015, ASF a primit peste 16.000 de petiții în ceea ce privește relația între firmele de asigurare și clienții lor, însemnând aproape 95% din reclamațiile primite de Autoritate.

Consumatorii vor putea alege dacă vor merge pe varianta unei petiții sau dacă încearcă o rezolvare amiabilă. Avantajul celei de-a doua variante este că oferă o soluție concretă. Specialiștii din comisie pot propune sau pot chiar impune societății de asigurare o soluție. Firma poate contesta decizia în instanță.

În cazul petiției, ASF poate verifica respectarea cadrului legal fără a impune soluții, doar apelând la efectuarea a unu, două controale pe an la firmele reclamate și să le sancționeze corespunzător. Pe de altă parte, în cazul petiției, clientul primește un răspuns în maximum 30 de zile, însă dacă va merge la comisie soluția vine după 60 sau 90 de zile.

Firmele vor fi obligate să se prezinte la negocieri dacă vor fi chemate de comisie. În prezent, firmele de asigurare preferă să ignore clientul, chiar dacă riscă să ajungă în instanță. De cele mai multe ori, păgubiții preferă să își asume pierderile decât să stea ani de zile prin tribunale.

viewscnt
Afla mai multe despre
sf
comisie
litigii