Producătorul român de cosmetice Farmec Cluj estimează că exporturile au un potențial de creștere în următorii ani de la 5-6% din cifra de afaceri în prezent până la 10%, nivel la care se situa în urmă cu 20 de ani, a declarat pentru Profit.ro directorul general al companiei Mircea Turdean. Farmec duce la export în peste 30 de țări toată gama de produse Gerovital, brand care de altfel generează 35% din afacerile totale ale companiei, de 38,5 milioane euro.
Din 2008, Farmec deține drepturile integrale de utilizare a mărcii Gerovital.
”Avem toate gamele Gerovital la export și Aslavital și ca și cifră suntem pe la 5-6% cu posibilități de creștere, e o oportunitate ca în următorii ani să creștem și o vom valorifica pentru că avem un brand puternic, foarte cunoscut de zeci de ani. Gerovital are rezonanță oriunde în lume. În viitorul foarte apropiat vrem și vom putea ajunge, cum eram acum 20 de ani, la vreo 10%, dar creșterea pe export poate să fie mult mai mare”, a arătat Turdean.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalele piețe externe sunt Japonia, Ungaria, Grecia, Macedonia, Republica Moldova, EAU, Irak, Kuwait, Canada.
Turdean arată că exporturile sunt susținute și deschiderea de magazine sub brandul Gerovital în străinătate.
”În străinătate magazinele sunt deschise de parteneri, dar respectând regulile noastre. Avem deschise magazine în Franța, Italia, Spania (Barcelona), Ungaria. Acest exemplu va fi urmat și de alții, depinde de oportunități. Pe lîngă afacerea de distribuție, un magazin îi poate crește afacerile”, a spus Turdean.
Pe plan local, Farmec deține șase magazine de brand în Cluj-Napoca, Arad, Timișoara și Târgu-Mureș, iar numărul acestora s-ar putea dubla în acest an, mai multe magazine fiind preconizate pentru București.
”Anul acesta investitm pe partea de marketing, în magazine noi. Investițiile în magazine se pot duce spre 300.000 - 400.000 euro, pentru că vrem să deschidem 5-6 poate 7 magazine noi și în funcție de asta va crește valoarea investiției. Suma alocată pentru magazin depinde de zonă, suprafață”, a explicat Turdean
Gama Gerovital reprezintă peste 50% din afacerile înregistrate de Farmec pe segmentul de produse cosmetice, care la rândul său gerează 70% din total. Restul de 30% este reprezentat de produse de curățenie (Nufărul, Triumf) și deodorante.
Portofoliul de cosmetice al producătorului clujean cuprinde produse sub brandurile Gerovital, Aslavital, ArganPlus și Farmec.
Anul trecut, Farmec a înregistrat o cifră de afaceri de 172 milioane lei (38,5 milioane euro), în creștere cu 13,5% comparativ cu 2014, iar pentru acest an estimează un avans de peste 10%.
”Noi anual ne propunem în bugetul de venituri și cheltuieli o creștere de minim 10% și reușim să depășim această țintă”, mai spune Turdean.
El a arătat că Farmec este lider pe mai multe segmente de piață, iar competiția cu multinaționalele a ajutat compania să devină mai performantă.
CITEȘTE ȘI Româncele cheltuiesc în medie 2.000 de lei pe an pe cosmetice”Farmec are 125 de ani vechime, dar s-a modernizat și se reinventează (...) Noi ne-am asumat lupta cu multinaționalele și ne-au făcut să fim mai buni. Avem trei piloni pe care ne-am clădit afacerea: cei 650 de angajați, managementul competitiv și inovația, pentru că în fiecare an lansăm produse noi”, a afirmat Turdean.
Peste 90% din materia primă folosită de Farmec provine din import.
”Peste 90% din materia primă este importată și asta este una dintre marile noastre supărări, pentru că acum vreo 20 de ani luam mai mult din intern. Industria chimică este foarte slab reprezentată, s-au închis multe fabrici, ceea ce ne-a pus în situația să ducem multe materii prime din import, dar ne-am bucura dacă industria chimică ar crește din nou odată cu noi”, a mai spus Turdean.
Anul acesta, compania își va spori personalul cu peste 20 de angajați, pe poziții nou create, dar vor fi și alți oameni noi care îî vor înlocui pe cei care ies la pensie.
Marți, Farmec a lansat o nouă gamă de produse Gerovital Plant.
Producătorul de cosmetice este deținut de angajați și foști angajați, iar familia Turdean controlează de asemenea un pachet de acțiuni.