Pentru dezvoltarea sustenabilă a pieței asigurărilor este necesară promovarea polițelor facultative și crearea de către brokeri, împreună cu asigurătorii, a unor produse care să răspundă necesităților unei categorii de clienți în directă legătură, inclusiv cu capacitatea financiară a acestora, spune Cornel Coca Costantinescu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), prezent la conferința anuală a Patronatului Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare (PRBAR).
“Răspunsul la această problematică ar putea fi reprezentat de produsele de tip microasigurări, care ar corespunde mai bine în anumite situații atât nevoilor, cât și posibilităților potențialilor asigurați și ar sprijini asigurătorii în diversificarea ofertelor de asigurare cu produse mai facil de intermediat”, a afirmat reprezentantul ASF.
El a apreciat că, într-o mare măsură, dezvoltarea pieței de profil depinde de activitatea intermediarilor, de calitatea serviciilor furnizate, de echilibrul de care trebuie să dea dovadă în relația cu clienții.
“Apreciez că oportunitatea creată de prevederile legale privind manufacturarea de produse de asigurare va deschide noi orizonturi profesionale și va permite creșterea sustenabilă a profitabilității, odată cu creșterea densității și a gradului de penetrare a asigurărilor”, a spus Coca Constantinescu.
El a adăugat că rolul intermediarilor va deveni mai complex odată cu transpunerea directivei europene în distribuția de asigurări (IDD) în legislația națională, iar în centrul preocupărilor se va afla consumatorul și necesitatea de protejare a acestuia prin diverse mecanisme, precum promovarea unei conduite oneste și transparente în relația cu clienții.
“Transparența în relația cu clientul nu se rezumă numai la informații standardizate cu privire la produse, ci se referă și la furnizarea de informații cu privire la calitatea în care lucrează intermediarii, la posibilele conflicte de interese și la natura remunerației. În acest context, o atenție deosebită trebuie acordată aspectelor ce țin de competența și de formare profesională, pentru a administra corect relația dintre asigurat și asigurător”, a spus vicepreședintele ASF.
O abordare nouă cu scopul de a proteja asigurații se distinge și în cazul distribuției produselor de asigurare de viață, produselor de investiții bazate pe asigurări, în care riscul este asumat de către asigurat.
“Intermediarii vor avea responsabilități cu privire la caracterul adecvat al produsului la nevoile și posibilitățile clienților”, a mai spus Coca Constantinescu.