Coca Constantinescu, ASF: Promovarea polițelor facultative este necesară pentru dezvoltarea sustenabilă a pieței asigurărilor

Coca Constantinescu, ASF: Promovarea polițelor facultative este necesară pentru dezvoltarea sustenabilă a pieței asigurărilor
scris 28 sep 2018

Pentru dezvoltarea sustenabilă a pieței asigurărilor este necesară promovarea  polițelor facultative și crearea de către brokeri, împreună cu asigurătorii, a unor produse care să răspundă necesităților unei categorii de clienți în directă legătură, inclusiv cu capacitatea financiară a acestora, spune Cornel Coca Costantinescu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), prezent la conferința anuală a Patronatului Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare (PRBAR).

“Răspunsul la această problematică ar putea fi reprezentat de produsele de tip microasigurări, care ar corespunde mai bine în anumite situații atât nevoilor, cât și posibilităților potențialilor asigurați și ar sprijini asigurătorii în diversificarea ofertelor de asigurare cu produse mai facil de intermediat”, a afirmat reprezentantul ASF.

Urmărește-ne și pe Google News
ASF a primit peste 5.400 de petiții la 6 luni, în creștere cu 15,16% față de iunie 2017. Asirom, Euroins și City Insurance, cei mai reclamați asigurători CITEȘTE ȘI ASF a primit peste 5.400 de petiții la 6 luni, în creștere cu 15,16% față de iunie 2017. Asirom, Euroins și City Insurance, cei mai reclamați asigurători
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

El a apreciat că, într-o mare măsură, dezvoltarea pieței de profil depinde de activitatea intermediarilor, de calitatea serviciilor furnizate, de echilibrul de care trebuie să dea dovadă în relația cu clienții.

“Apreciez că oportunitatea creată de prevederile legale privind manufacturarea de produse de asigurare va deschide noi orizonturi profesionale și va permite creșterea sustenabilă a profitabilității, odată cu creșterea densității și a gradului de penetrare a asigurărilor”, a spus Coca Constantinescu.

El a adăugat că rolul intermediarilor va deveni mai complex odată cu transpunerea directivei europene în distribuția de asigurări (IDD) în legislația națională, iar în centrul preocupărilor se va afla consumatorul și necesitatea de protejare a acestuia prin diverse mecanisme, precum  promovarea unei conduite oneste și transparente în relația cu clienții.

Piața asigurărilor a crescut marginal la șase luni. Allianz-Țiriac revine în fruntea clasamentului. Companiile fac profit, dar în scădere CITEȘTE ȘI Piața asigurărilor a crescut marginal la șase luni. Allianz-Țiriac revine în fruntea clasamentului. Companiile fac profit, dar în scădere

“Transparența în relația cu clientul nu se rezumă numai la informații standardizate cu privire la produse, ci se referă și la furnizarea de informații cu privire la calitatea în care lucrează intermediarii, la posibilele conflicte de interese și la natura remunerației. În acest context, o atenție deosebită trebuie acordată aspectelor ce țin de competența și de formare profesională, pentru a administra corect relația dintre asigurat și asigurător”, a spus vicepreședintele ASF. 

O abordare nouă cu scopul de a proteja asigurații se distinge și în cazul distribuției produselor de asigurare de viață, produselor de investiții bazate pe asigurări, în care riscul este asumat de către asigurat.

“Intermediarii vor avea responsabilități cu privire la caracterul adecvat al produsului la nevoile și posibilitățile clienților”, a mai spus Coca Constantinescu.

viewscnt
Afla mai multe despre
asf
coca constantinescu
brokeri
asigurari
polite
facultative