Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare a soluționat doar 21 de dosare în opt luni de activitate

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare a soluționat doar 21 de dosare în opt luni de activitate
scris 27 oct 2016

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituție creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluții alternative în litigiile dintre clienți și bănci, a reușit în opt luni de existență să finalizeze 21 de dosare din 173 de solicitări, reiese din datele prezentate joi de CSALB.

“În aproape 8 luni de când Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar funcționează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns 173. Din acestea, 35 de solicitări sunt în faza de filtru, iar 33 sunt deja dosare în diverse stadii de soluționare. Până acum, 21 au fost finalizate, de patru ori mai multe decât în iunie 2016”, se arată într-un raport al instituției. În ceea ce privește cererile clasate, reprezentanții CSALB spun că numărul acestora a ajuns la 105, iar 20% dintre ele sunt clasate deoarece unii consumatori, după ce depun cererea de soluționare amiabilă, nu mai transmit către CSALB și celelalte documente necesare soluționării, în termenul de 90 de zile, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Totuși, 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comercianților de soluționare prin procedurile instituției, pentru diverse motive.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

CSALB, care a început activitatea de soluționare a litigiilor în martie, a decis să aducă schimbări în modul în care își desfășoară activitatea.

Iohannis: Nu schimbăm în ajun de alegeri toată arhitectura taxelor numai așa că unul crede că dă bine la popor CITEȘTE ȘI Iohannis: Nu schimbăm în ajun de alegeri toată arhitectura taxelor numai așa că unul crede că dă bine la popor

În septembrie, CSALB a decis eliminarea limitei de 1.000 de lei sub care nu se demarau până acum procedurile de soluționare alternativă, după ce doar 144 de consumatori au depus cereri de soluționare, la șapte luni de la începerea activității instituției.

Astfel, pe lângă eliminarea plafonului de 1.000 de lei, în privința procedurii finalizate cu propunerea unei soluții, părțile au dreptul să aibă reprezentanți legali sau mandatați, iar consumatorii pot fi reprezentați și de asociațiile de consumatori.
Totodată, în desfășurarea procedurii a fost introdusă o etapă de filtrare, derulată de secretariatul CSALB.

CSALB a fost înființat în 2015 printr-o ordonanță de urgență, care a transpus în legislație o directivă europeană pentru soluționarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituțiile financiare și clienți.

Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanțare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci și instituțiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor fi costuri pentru clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
csalb
litigii