Banca Națională a României (BNR) a inițiat un proces de consultare publică pentru identificarea unei soluții informatice integrate de management al documentelor și al altor categorii de conținut în format electronic.
"Obiectivele urmărite de BNR în urma acestui proces de consultare publică sunt exploatarea pe termen lung a unui sistem informatic integrat, caracterizat de actualitate tehnologică, disponibilitate ridicată, modularitate și scalabilitate, astfel încât să poată sprijini procesele operaționale actuale și viitoare ale instituției, administrarea centralizată a conținutului în format electronic la nivelul întregii organizații, respectiv departamentele din sediul central și cele 19 unități din teritoriu, pe toata durata de viață a acestuia, respectiv, captură, stocare, adăugare de metadate, indexare, regăsire și diseminare în mod securizat, versionare, implementare de fluxuri și arhivare, precum și asigurarea unui grad de flexibilitate adecvat adaptării la cerințele și modul de derulare a activităților instituției", se arată în documentația a procesului de consultare.
De asemenea, se urmărește eficientizarea lucrului cu conținutul în format electronic prin automatizarea fluxurilor de lucru (elaborare, modificare conținut, semnare, avizare, aprobare), diminuarea timpilor de transmitere/recepționare a corespondenței și eliminarea documentelor redundante, precum și posibilitatea semnării electronice a documentelor, utilizând certificate digitale calificate sau certificate digitale emise de infrastructura PKI internă a autoritații contractante, alături de facilitarea căutării și regăsirii documentelor pe baza metadatelor asociate și diseminarea informației către entitățile interesate, interne și externe autorității contractante, prin publicarea conținutului relevant în format electronic pe site-uri sau portal-uri web.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, BNR vrea securizarea accesului la conținutul în format electronic în funcție de nivelul de secretizare asociat, folosind mecanisme de protecție specifice (grupuri de acces, niveluri de securitate, etc.), facilitarea interacțiunii on-line între utilizatorii din cadrul organizației prin punerea la dispoziție a unor medii și instrumente de lucru colaborativ și a accesului de la distanță la conținutul în format electronic gestionat de sistem.
"Opiniile, sugestiile sau recomandările persoanelor interesate vor fi transmise în scris (...) până la data de 21.10.2020. După analizarea acestora, până la data de 05.11.2020, autoritatea contractantă va adresa entităților interesate invitații de participare la întâlniri virtuale, organizate în sistem de videoconferință, în vederea clarificării tuturor detaliilor. Rezultatul procesului consultării va fi publicat în SEAP, la data de 21.12.2020", se arată în anunțul de consultare de publică.