O echipă mixtă a Direcției de Legislație Cod Fiscal din Ministerul Finanțelor și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) lucrează, în acest moment, la modificarea formularului 088 de înregistrare în scopuri de TVA, urmând ca noua variantă să fie finalizată în câteva zile, cel mult o săptămână, a declarat Gabriel Biriș, secretar de stat în Ministerul de Finanțe, la conferința Growth Forum - Strategia de dezvoltare a României și convergența la euro organizată de Profit.ro la Banca Națională a României.
Biriș a explicat că echipa analizează fiecare dintre cele 20 de întrebări, precum și documentele justificative necesare pentru validarea răspunsurilor, astfel încât să fie eliminate informațiile excesive, iar concluziile vor fi anunțate în câteva zile, cel mult o săptămână. El a prezentat ca exemplu în acest sens cerința ca anumite documente, precum cele referitoare la studii, să fie traduse, legalizate și apostilate.
În ceea ce privește reînregistrarea în scopuri de TVA de către firmele care își schimbă sediul, asociații sau administratorii, Biriș a spus că pentru această operațiune vor fi cerute doar documentele referitoare la respectivele modificări, fără să mai fie nevoie să fie depus tot dosarul care conține și informații existente deja la dispoziția ANAF.
"Sunt informații la care noi considerăm că putem renunța, de exemplu apostila în unele situații, apoi nivelul de detaliere a informațiilor. În acest moment, există o echipă mixtă de la legislație și ANAF care a luat fiecare dintre cele 20 de puncte și rezultatul va fi un formular util, semnificativ mai simplu", a afirmat Biriș, precizând că analizează unde sunt informații disponibile, pentru a nu mai fi cerute încă o dată.
CITEȘTE ȘI Raport al Comisiei de tăiat hârtii: Formularul de TVA și plimbarea PFA la ghișee - "vedetele" reclamațiilor oamenilor de afaceriFormularul 088 este cel mai reclamat de către oamenii de afaceri pe site-ul maisimplu.gov.ro. Acesta trebuie depus pentru înregistrarea sau reînregistrarea în scopuri de TVA. Astfel, D088 este necesar în patru situații: la cererea firmei odată cu înființarea la Registrul Comerțului, obligatoriu după depășirea plafonului de 220 mii lei cifră de afaceri, la notificarea ANAF din cauza schimbării sediului, asociaților sau administratorilor și la cerere de reînregistrare în cazul anulării codului de TVA de către ANAF.
Mediul de business a transmis deja propuneri de modificare a formularului pe care le-a înaintat reprezentanților ANAF.