Banca Comercială Română, care are peste 3 milioane de clienți, majorează comisioanele de retragere și procesare tranzacții la ghișeu sau prin telefon, încercând să descurajeze clienții să apeleze la operațiunile care implică angajații băncii și să-i împingă către platforma de internet banking George, unde costurile sunt reduse. Totodată, banca majorează și comisioanele de administrare ale conturilor curente pentru clienții care nu încasează venituri regulate și scoate din ofertă extrasele de cont trimise prin poștă.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
BCR, a doua bancă după activele financiare din România, vine cu noi modificări ale tarifelor începând cu 25 iunie și scumpește din nou tranzacțiile care implică interacțiunea cu un angajat.
Comisionul de retragere numerar de la ghișeele BCR se dublează de la 1%, minimum 15 lei, la 2%, minimum 15 lei, pentru sume de sume de până la 3.000 de lei (pentru sume de peste 3.000 de lei, noul comision este de 1,3%). Acest lucru înseamnă că o retragere de 3.000 de lei de la ghișeu are costul prohibitiv de 60 de lei.
De la 1%, minimum 5 euro la 1,3%, minimum 5 euro, crește și comisionul pentru retragerile de valută de la ghișeu.
Pe de altă parte, retragerile de numerar în lei de la bancomate și mașinile multifuncționale nu poartă comisioane.
BCR este cea mai scumpă bancă din România în privința comisioanelor de retragere de la ghișeu, precum și de la bancomatele altor bănci – unde comisionul este de 1%, minimum 15 lei.
Băncile încearcă să taie tot mai mult costuri cu sucursalele fizice prin reducerea operațiunilor cu numerar realizate de angajați. ING Bank a renunțat cu totul la casieriile fizice, astfel că nici măcar nu mai există posibilitatea pentru clienții băncii olandeze să ridice banii de la un ghișeu. Pe de altă parte, ING oferă retrageri gratuite de la toate bancomatele, inclusiv ale altor bănci, pentru clienții care încasează prin bancă venituri regulate peste o anumită sumă.
„Ne dorim să eficientizăm timpul de care dispunem în unități, astfel că o serie de comisioane legate de operațiunile la ghișeu au fost modificate”, arată BCR într-o scrisoare adresată clienților. Lista încă în vigoare de comisioane pentru persoanele fizice poate fi consultată aici.
Transferurile intrabancare și interbancare în lei realizate la ghișeul BCR se scumpesc de la 8 lei pe tranzacție la 15 lei pe tranzacție, inclusiv între conturile proprii. Pe de altă parte, transferurile intrabancare și cele interbancare sunt reduse cu 80% prin platforma de internet banking George, lansată anul trecut. Tranzacțiile prin phone banking se scumpesc de la 4 lei la 15 lei.
Comisionul de administrare a contului curent în lei crește de la 0 lei/lună la 4,5 lei/lună. BCR precizează că acest comision nu este perceput pentru clienții fideli, care încasează venituri regulate – precum salariile și pensiile (pentru acest lucru este necesar ca numerele de cont IBAN din care vin veniturile să fie comunicate băncii) sau care dețin produse de economisire, credite sau produse de investiții în lei.
Comisionul de administrare este zero și pentru clienții care își deschid cont 100% online prin platforma George, cu condiția să vireze în cont cel puțin 600 de lei lunar și să realizează minim o operațiune. În acest din urmă caz, tot zero sunt și conisioanele de retragere de numerar oriunde în lume, de la orice ATM, gratuite fiind de asemenea toate transferurile realizate în lei.
Comisionul pentru contul curent standard în euro sau dolari crește de la 4,5 lei/lună la 12,5 lei/lună. Banca precizează că acesta nu se modifică pentru clienții fideli, care încasează venituri regulate.
Banca scumpește și administrarea dispozitivelor fizice de autentificare (Token) de la 3 lei/lună la 10 lei/lună pentru cele nou achiziționate. Clienții au la dispoziție aplicația pentru smartphone eToken, care rămâne gratuită.
BCR retrage din ofertă extrasele de cont trimise prin poștă. Acestea pot fi vizualizate gratuit în platforma George. Cei care primesc extrasul de cont curent prin poștă vor mai primi scrisorile până în decembrie 2019.
BCR, parte a grupului financiar austriac Erste, a încheiat anul trecut cu un profit net de 1,2 miliarde de lei, în creștere cu 80% față de 2017. banca are circa 500 de unități retail în țară și peste 2.000 de bancomate.