Aproape 110.000 numere de telefon au fost mutate de clienți în altă rețea în luna octombrie a acestui an, în urcare cu 66% față de aceeași lună din 2017, arată datele Autorității de Reglementare în Comunicații (ANCOM) analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Pe segmentul de telefonie mobilă, 81.572 de numere au fost mutate în altă rețea prin portare (operațiunea prin care un client trece de la un operator la altul păstrându-și numărul de telefon). Față de octombrie 2017, acest indicator a crescut cu 31%.
Potrivit datelor ANCOM, RCS&RDS a reușit să-și adjudece o cotă de 36,5%, respectiv 29.781 de numere, în creștere puternică față de octombrie 2017, cu 54,8%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În octombrie 2017, operatorul telecom patronat de omul de afaceri Zoltan Teszari a atras de la concurență 19.238 de clienți și avea o cotă de 30,9% în totalul numerelor de telefonie mobilă portate.
Pe locul doi s-a plasat Orange România, liderul pieței, cu 15.179 de utilizatori, de la 18.545 de clienți în ocombrie 2017, regresul fiind de 18,2%.
Locul trei a revenit Telekom Romania Communications (fost Romtelecom), cu 14.304 clienți, de la 11.794 utilizatori atrași în septembrie 2018 și 4.777 clienți în octombrie 2017.
Poziția a patra a revenit Vodafone România, cu 13.280 de utilizatori intrați în rețea, în ușoară creștere față de octombrie 2017, când au fost 12.985 de clienți.
În rețeaua Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) și-au portat numerele de telefon 9.024 clienți, cu peste 33% mai mult față de luna septembrie 2018 și octombrie 2017.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul american transmite oficialilor și directorilor companiilor de telecomunicații din țările aliate un avertisment legat de utilizarea echipamentelor producătorului chinez HuaweiÎn total, pe segmentul de telefonie mobilă, grupul Telekom a atras 23.328 de clienți, plasându-se pe locul doi, după RCS&RDS, rezultatul fiind efectul campaniei Netliberare (inițiată aprilie 2017) și al ofertei cu acces nelimitat la internet 4G fără limită de trafic (lansată în toamna anului trecut).
În prima parte a lunii noiembrie, grupul Telekom a anunțat că a câștigat în ultimul an, după lansarea portofoliului Freedom, care include internet nelimitat 4G la abonamente, contracte fără o perioadă minimă și separarea achiziției de telefoane de cea de servici, un portofoliu de peste 200.000 de clienți business (antreprenori). Grupul anticipează că ritmul de creștere va continua și că va ajunge în scurt timp la 300.000 de clienți.
CITEȘTE ȘI FOTO Telekom România anunță noua ofertă comercială pentru rezidențial: 15 euro pe lună pentru Internet TV cu 110 canale, Internet fix la 1Gbps și telefonie mobilă 4G. Bonus: șase luni Netflix. Oferta unui concurent, aruncată pe josPe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a explodat în luna octombrie, creșterea față de luna similară din 2017 depășind 620%, de la 3.928 la 28.315.
Cea mai mare parte a numerelor de telefon au fost portate către rețeaua Telekom Romania Communications (fost Romtelecom), care a atras 24.226 de clienți, comparativ cu 1.491 în septembrie 2018 și 166 în octombrie 2017.
Locul doi revine fostului lider, RCS&RDS, cu 2.732 de numere (+32,7% față de octombrie 2017), Orange România – 854 (-14,3%), UPC România – 292 (-24%) și Vodafone România – 68 (-65,7%).
În total, grupul de firme Telekom România a adunat de la ceilalți operatori prin portare 47.554 de clienți, reprezentând 43,3% din numărul total de utilizatori care s-au mutat în octombrie în altă rețea, fixă sau mobilă.
ANCOM publică doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al utilizatorilor pierduți (ieșiți), care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate muta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.