A treia oară a fost să fie. KPMG va calcula pentru ANCOM tarifele de acces ale operatorilor telecom pe proprietatea publică

A treia oară a fost să fie. KPMG va calcula pentru ANCOM tarifele de acces ale operatorilor telecom pe proprietatea publică
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 22 sep 2017

Autoritatea de Reglementare în Comunicații (ANCOM) a atribuit asocierii formată din KPMG Advisory și KPMG Romania contractul pentru servicii de consultanță în vederea evaluării și stabilirii tarifelor de acces al operatorilor telecom pe proprietatea publică. Cu o durată de 9 luni, contractul a fost parafat pentru 443.000 lei, fără TVA.

La actuala procedură de atribuire s-a înscris și Starc4sys (subcontractant – Business Service Ciber, terț susținător – Adisam Telecom).

Urmărește-ne și pe Google News

Anterior, ANCOM a mai organizat două licitații, în 2015 și 2016, anulate pe motiv că ofertele au fost neconforme.

La licitațiile precedente s-au înscris Aego Business Consulting, respectiv asocierea formată din KPMG Advisory și KPMG Romania.

EXCLUSIV Raluca Țintoiu, CEO-ul care a primit cea mai dură amendă din istoria ASF, a dat în judecată instituția de supraveghere CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Raluca Țintoiu, CEO-ul care a primit cea mai dură amendă din istoria ASF, a dat în judecată instituția de supraveghere

ANCOM a inclus în planul de acțiuni aferent acestui an și stabilirea tarifelor maxime pentru exercitarea dreptului de acces pe proprietatea publică și evaluarea costurilor infrastructurilor fizice în vederea stabilirii unor tarife orientative de acces.

Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii rețelelor de comunicații reglementează condițiile în care se realizează accesul pe proprietatea publică sau privată (inclusiv în spațiile aflate în proprietate indiviză din clădirile cu mai multe locuințe) în vederea instalării, întreținerii, înlocuirii ori mutării rețelelor de comunicații sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora.

De asemenea, actul normativ reglementează încheierea contractelor de acces pe proprietatea publică și privată, condițiile în care este realizată partajarea infrastructurii, precum și modul în care sunt realizate lucrările de instalare și de reașezare a rețelelor de comunicații electronice.

Cuantumul tarifelor pentru exercitarea dreptului de acces pe proprietatea publică a statului sau a unităților administrativ-teritoriale nu trebuie să conducă la restrângerea concurenței între furnizorii de rețele publice de comunicații și nici la prejudicierea utilizatorilor finali de servicii de comunicații.

EXCLUSIV Restructurarea ANCOM generează procese. Director concediat, după ce instituția a cheltuit 76.000 lei pentru pregătirea sa CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Restructurarea ANCOM generează procese. Director concediat, după ce instituția a cheltuit 76.000 lei pentru pregătirea sa

“Potrivit prevederilor articolului 6, aliniatul 3 din Legea 154/2012, tarifele de acces pe proprietăți trebuie să fie justificate și proporționale, să acopere doar prejudiciile directe și certe cauzate prin efectuarea lucrărilor și prin existența și funcționarea elementelor de infrastructură. De asemenea, la stabilirea tarifelor de acces pe proprietatea publică se va avea în vedere, dacă este cazul, și plusul de valoare adus imobilului respectiv prin instalarea rețelelor de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora”, se spune într-un răspuns ANCOM remis la solicitarea Profit.ro.

Regiile autonome, instituțiile publice, autoritățile administrației publice centrale sau locale, precum și orice alte entități care exercită dreptul de administrare asupra imobilelor proprietate publică a statului ori a unităților administrativ-teritoriale au datoria să stabilească tarifele de acces pe proprietăți limitându-se numai la ceea ce este necesar pentru atingerea obiectivelor legitime și respectând principiile stabilite prin lege, respectiv proporționalitate, nediscriminare și transparență. Potrivit legislației, contractul încheiat în vederea exercitării dreptului de acces trebuie să prevadă “prețul sau tariful datorat pentru exercitarea dreptului de acces, reprezentând contravaloarea folosinței și despăgubirea pentru prejudiciile cauzate prin efectuarea lucrărilor”.

Tarifele maxime trebuie să fie raportate la anumite elemente de rețea și de infrastructură ce urmează a fi instalate pe, deasupra, în sau sub anumite imobile proprietate publică, avându-se în vedere gradul de afectare a imobilului, creând astfel premisele pentru respectarea principiului nediscriminării.

Telekom câștigă în fața Orange și Asseco o licitație ANCOM pentru licențe Microsoft CITEȘTE ȘI Telekom câștigă în fața Orange și Asseco o licitație ANCOM pentru licențe Microsoft

Peste 1.200 de autorități ale administrației publice (consilii locale și județene) și societăți comerciale de interes local au transmis ANCOM documente privind condițiile în care se realizează accesul pe proprietățile publice, iar din analiza acestora s-a constatat, în multe cazuri, o lipsă a motivării tarifelor de acces propuse, dar și caracterul eterogen al cuantumului tarifelor și al modalității de tarifare.

Totodată, Autoritatea a primit solicitări de la unele structuri publice, precum și de la diferiți furnizori de rețele de comunicații pentru detalierea modului de aplicare a prevederilor legale.

“Astfel, a rezultat necesitatea detalierii principiilor ce trebuie să stea la baza stabilirii tarifelor de acces pe proprietatea publică prevăzute la articolul 6, aliniatul 3 din Legea 154/2012, motiv pentru care ANCOM a lansat această procedură de achiziție a unor servicii de consultanță”, se mai arată în răspunsul instituției.

Principalii jucători pe piața telecomunicațiilor sunt Orange, Vodafone, Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote), UPC, RCS&RDS și Telekom Communications (fosta Romtelecom).

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
kpmg
tarife
acces
proprietate
operatori
telecom