Google, una dintre companiile care este acuzată în mod constant că nu face suficient pentru a combate dezinformarea și răspândirea urii în mediul online, încearcă să-i învețe pe cei mici cu privire la cele două pericole prin mai multe programe de educare.
Google adaugă mai multe componente noi campaniei "Be Internet Awesome", lansată oficial în urmă cu doi ani. Noile componente vizează ceea ce Google numește competență mediatică pentru cei mici.
Programul dezvoltat împreună cu Net Safety Collaborative include jocuri și activități care încearcă să învețe copiii într-un mod distractiv să depisteze dezinformarea în rețelele sociale și în general în mediul online.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Teoretic, cei mici ar trebui ca prin intermediul jocurilor din acest program să ajungă să facă deosebirea dintre o informație falsă și una reală, printre altele, pe baza titlurilor și a URL-urilor.
Una dintre activitățile noului program de educare, numită "Don't Fall for Fake", încearcă să-i învețe pe cei mici să analizeze critic informațiile pe care le descoperă pe internet și să facă diferența între sursele credibile de știri și celelalte.
"Share with Care", care învață copiii să-și mențină o reputație bună online inclusiv dând share doar la informații reale, și "It's Cool to be Kind", care vizează fenomenul prin care ura este răspândită în mediul online, sunt alte două programe din această campanie.
Campania "Be Internet Awesome" a fost lansată în urmă cu doi ani și se concentra la acel moment securitatea celor mici în mediul online.
Noile programe de educare vin într-o perioadă în care YouTube, unul din produsele Google, se află în mijlocul unui nou scandal în care este acuzat că nu face suficient pentru a proteja copiii. Oficialii companiei iau în calcul inclusiv ascunderea în mod implicit a comentariilor pentru a nu-i expune pe cei mici la discursuri nepotrivite.