Transportatorii rutieri au nevoie de o coordonare mai bună a autorităților, având în vedere că la graniță încă sunt impuse spre completare formulare depășite, iar atitudinea față de șoferi este diferită, și de sprijin în diferite cazuri, precum asigurarea de materiale dezinfectante, suspendarea ratelor de leasing operațional și a costului RCA pentru un vehicul nefolosit , reduceri la pata contribuțiilor cu termen 25 martie.
Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România și Președinte al Uniunii Internaționale a
Transporturilor Rutiere, arată că este nevoie de mai multă atenție care să fie acordată de către autorități, astfel încât transportatorii rutieri să poată asigura livrarea de alimente, medicamente și echipamente pentru populație.
"Din păcate, constatăm că deși Ordonanța Militară 7 ne-a adus anumite clarificări legate de șoferi, pe site-ul Poliției de Frontieră încă este un formular vechi sau amestecat, prin DSP-ul încă îi trimite pe unii șoferi acasă. În anumite puncte de frontieră este folosit un formular de dinaintea datei Ordonanței Militare 7, iar în altele este folosit formularul nou. Sunt șoferi care merg acasă și tratați OK, alții merg acasă și sunt alergați de DSP și de Poliție", a spus Radu Dinescu la Profit TV, în emisiunea Profit Live, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ordonanța 7 a stabilit, printre altele, că șoferii nu mai trebuie să stea 14 zile în izolare, îndeplinind o serie de proceduri de declarare.
Dinescu arată totodată că șoferii de camion nu pot ajunge în Europa de Vest, nefiindu-le permisă libera circulație practic pentru a asigura livrarea de mărfuri. "Ne dorim să-i putem transporta pe acești oameni nu doar până la aeroportul din România, ci cu autocare în trafic internațional", arătând că măsurile de siguranță nu trebuie minimalizate, dar că reacțiile la nivel internațional sunt disproporționate.
O altă solicitare este ca firmele de transport să fie ajutate cu materiale dezinfectante, cheltuielile zilnice fiind extrem de mari, iar costul RCA pentru un vehicul nefolosit să poată fi suspendat. Discuțiile dintre Ministerul Transporturilor și Autoritatea de Supraveghere Financiară pe tema acestui ultim punct nu au avut însă, deocamdată, o finalitate. "În ciuda bunelor intenții din partea tuturor, asistăm la un scenariu de genul celui în care toată lumea vrea să îl ajute pe cel căruia îi e sete, dar până se hotărăsc ce apă îi dau și cum îi administrează, s-ar putea ca personajul să moară", spune secretarul general al UNTRR.
Transportatorii au nevoie și de suspendarea ratelor de leasing operațional, ca și de reduceri la pata contribuțiilor cu termen 25 martie.
UNTRR este o organizație profesională și patronală fondatã în 1990, care reunește peste 16.000 de firme ce efectueazã transporturi interne și internaționale de marfã și de persoane.