Academia Gheorghe Hagi (AGH), care a format 19 jucători de națională și dă peste o cincime din juniorii convocați la loturile României, va avea mai mult de jumătate din bugetul pe următorii 3 ani asigurat în urma reînnoirii contractului de sponsorizare semnat cu OMV Petrom, cea mai importantă companie de petrol și gaze autohtonă.
IMAGINI POT FI VĂZUTE ÎN MATERIAL ȘI ÎN GALERIA FOTO
Noul contract se întinde pe 3 ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă 2 ani, și este în valoare de 2,4 milioane de euro. Vechiul contract a fost unul tot pe 3 ani, în valoare de 1,8 milioane euro
Sponsorizarea va fi folosită pentru antrenarea a 400 de copii și dezvoltarea infrastructurii Academiei.
OMV Petrom este sponsorul principal din 2020, ceea ce a permis Academiei să investească în baza de antrenament și să-și dubleze numărul de copii înscriși, a precizat fostul căpitan al echipei naționle, Gică Popescu, președinte al Farului Constanța, la care Gică Hagi este acționarul majoritar.
Contribuția de 2,4 milioane de euro va fi folosită pentru selecționarea, pregătirea și promovarea a 400 de tineri jucători de fotbal. Academia va dezvolta și o serie de proiecte care vizează aspecte de sustenabilitate: achiziționarea și montarea de panouri fotovoltaice, iluminarea cu becuri LED, plantarea de copaci în jurul bazei și studii și activități de reducere a emisiilor de carbon.
CITEȘTE ȘI Simona Halep a dat în judecată compania canadiană care produce suplimentul alimentar. Intenționează să ceară despăgubiri de câteva milioane de dolari
Academia va asigura accesul la șapte terenuri de antrenament și un teren pentru jocurile oficiale și va continua dezvoltarea bazei sportive prin construirea unui nou teren de antrenament cu baloane încălzite pentru efectuarea antrenamentelor pe timpul iernii.
Academia Gheorghe Hagi a fost înființată în 2009 și este cea mai importantă sursă de tineri jucători de valoare din România.