Asirom ieftinește agresiv RCA și adună șoferii cu multe accidente de la Astra, Euroins și Carpatica

Asirom ieftinește agresiv RCA și adună șoferii cu multe accidente de la Astra, Euroins și Carpatica
scris 20 oct 2015

Asirom a revenit, după ani de zile, în topul firmelor cu cele mai mici prețuri pentru RCA. Societatea cotează agresiv mai ales pe categoriile riscante, acolo unde firmele care practicau în mod tradițional tarife reduse nu mai pot intra din cauza problemelor de solvabilitate. Și Omniasig, parte a VIG, ca și Asirom, a devenit mai agresivă pe segmentul asigurărilor obligatorii auto. Compania Omniasig arată, pe de altă parte, că, deși a crescut ca vânzări pe zona RCA, acest fapt nu se datorează unor reduceri de preț

Asirom încearcă să câștige teren acolo unde firmele care domină în mod tradițional piața RCA au fost nevoite să facă un pas în spate, rezultă din analiza primelor anuale practicate de compania membră a grupului Vienna Insurance Group(VIG). Tendința este remarcată și de intermediarii din piață. “În acest moment, Asirom cotează mai jos pentru că are nevoie de lichidități. Până în decembrie vor menține această strategie. Sunt zone unde domină autoritar. La camioane, de exemplu, au luat tot ce avea Astra, adică aproape toată piața, deși vând cu mult mai scump decât o făcea Astra”, a explicat, pentru Profit.ro, Viorel Vasile, președintele Safety Broker, cel mai mare broker de asigurări din România

Urmărește-ne și pe Google News

RCA vienez

Potrivit sursei citate, piața RCA se îndreaptă către o „revoluție”, care va duce companiile membre ale grupurilor străine într-o poziție dominantă, pe fondul problemelor pe care le au Euroins și Carpatica și, mai ales, ca urmare a falimentului Astra.

EXCLUSIV Cum vrea ASF să convingă service-urile să repare mașinile păgubiților Astra CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cum vrea ASF să convingă service-urile să repare mașinile păgubiților Astra

„În acest moment, Asirom și Omniasig (adică grupul VIG) au peste 40% din piața RCA și este destul de clar că strategia e coordonată de la centru, din moment ce nu există zone unde să se concureze reciproc. De altfel,  este un moment bun pentru Allianz, Groupama și VIG să preia controlul pieței. Dacă este să comparăm cu ce vedeam la Euroins sau Astra în urmă cu un an - doi, prețurile sunt acum chiar și duble, și vor mai crește. Din RCA se poate face profit de la un anumit nivel de preț în sus”, apreciază șeful Safety. " "Omniasig nu a scăzut tarifele aferente asigurărilor RCA, iar compania nu are o strategie agresivă de creștere pe acest segment.Nu există, sub nicio formă, o strategie coordonată de la centru pentru Omniasig si Asirom. Mișcările recente din piață, respectiv ajustarea tarifelor RCA de către unele companii care practicau prețuri foarte mici, au dus la o creștere a volumului de prime pentru Omniasig pe acest segment. Cota de piață a Omniasig, pe segmentul RCA, este de 13,38% , iar cea a Asirom de 10,31%, respectiv o cotă cumulată de 23,69%,nu de 40%", arată, pe de altă parte, reprezentanții Omniasig VIG.

Atât Carpatica cât șI Euroins se află în procedură de redresare financiară, fiind atent urmărite de Autoritatea de Supraveghere Financiară.  

Omniasig și Asirom, pe de altă parte, au operat recent majorări de capital. Asirom vrea să atragă, în total, 110 milioane de lei. Conducerea societății a cărei situație nu este una foarte stabile a fost preluată chiar de președintele Vienna Insurance Group, Hans Peter Hagen, fapt care arată interesul ridicat pentru România.   

Reduceri și de 1.000 de lei

Asirom percepe prime anuale substanțial mai mici decât în urmă cu un an, arată datele Profit.ro.  De exemplu, în cazul unui șofer cu vârsta de 25 de ani care conduce, în București, un automobil Volkswagen Golf cu motor de 1,6 litri și dezvoltă 90 de cai putere, prima anuală a scăzut, față de iunie 2014, cu 1.000 de lei, de la 2.800 de lei la doar 1.785 de lei. Pe segmentul tinerilor, Asirom are cele mai bune oferte, postură în care nu s-a mai aflat în ultimii ani.  Aceeași societate de asigurare are cea mai mică primă anuală și în cazul taxiurilor.

Pe exemplul de mai sus, cu mașina utilizată ca taxi, Asirom cere 2.800 de lei pe an, cu 800 de lei mai puțin decât a doua clasată.

Și în ceea ce priveștre distribuția pe zone geografice, Asirom adoptă o politică agresivă acolo unde riscul este mai mare. În județul Constanța, de exemplu, acolo unde frecvența ridicată a accidentelor face ca riscul să fie cel mai mare din țară, compania membră VIG are cel mai mic preț pe categoria de vârstă sub 25-30 de ani și al doilea cel mai mic preț pe categoria de vârsta 30-40 de ani.

Asirom ignoră însă segmentele mai puțin riscante, cum ar fi șoferii cu vârste de peste 55 de ani, acolo unde nu se află cu prețurile nici măcar în top 5.

Cinci români vor primi până la finalul anului cel mai nou model Ferrari CITEȘTE ȘI Cinci români vor primi până la finalul anului cel mai nou model Ferrari

Amintim că în perioada de început, înainte de trece prin probleme financiare severe, Asirom a fost cel mai important jucător de pe piața RCA. În momentul în care a fost preluată de la miliardarul Ioan Nicolae de către VIG, Asirom practica prețuri extrem de mici pentru polița de răspundere civilă auto însă avea și mari probleme cu plata daunelor.

Austriecii de la VIG au operat mai multe majorări de capital pentru a stabiliza compania și au decis să se retragă parțial de pe piața RCA. După primele șase luni din 2015, Asirom ocupa locul al șaptelea în topul societăților de asigurări din România cu prime brute subscrise de 307 milioane de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
asirom
omniasig
vig
rca