Autoritatea de Supraveghere Financiară vrea să modifice legislația privind asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), prin introducerea unei corelații între evoluția tarifelor și nivelul despăgubirilor pentru fiecare segment de asigurați, precum și obligația asigurătorilor de a utiliza suficiente date istorice pentru a putea efectua un calcul relevant statistic pentru fiecare categorie de riscuri omogene, a anunțat instituția.
Propunerea vine după întâlnirea reprezentanților ASF cu asigurătorii și transportatorii, care a avut loc luni, 21 decembrie.
Astfel, Consiliul ASF a aprobat un proiect de normă care introduce o corelație între evoluția nivelului tarifelor și nivelul daunalității pentru fiecare segment de asigurați, precum și obligația asigurătorilor de a utiliza suficiente date istorice pentru a putea efectua un calcul relevant statistic pentru fiecare categorie de riscuri omogene.
Proiectul de act normativ va fi afișat pe www.asfromania.ro pentru consultare publică timp de 15 zile, se mai spune în comunicat.
În urma întâlnirii ASF cu asigurătorii și transportatorii, Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) a propus 11 măsuri pentru deblocarea sistemului asigurărilor obligatorii RCA, printre care eliminarea posibilității ca o unitate reparatoare să factureze la costuri mai mari decât reprezentantul oficial al mărcii în România și reglementarea despăgubirilor privind daunele morale și vătămărilor corporale în baza unor bareme de calcul.
Mii de transportatori au protestat, joi, în Capitală, față de scumpirea polițelor RCA. Principala nemulțumire a transportatorilor este scumpirea cu 200-300% a polițelor RCA, astfel că mulți dintre ei au avertizat că ar putea da faliment în aceste condiții.
Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Mișu Negrițoiu, a declarat, într-un interviu pentru Profit.ro, că una dintre asociațiile transportatorilor, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a solicitat plafonarea prețului RCA pentru camioane la 5.000 de lei.
"O asociație, UNTRR, a solicitat plafonarea RCA pentru camioane la 5.000 de lei. Nu putem plafona tariful și nu putem controla prețurile. O astfel de intervenție ar afecta și fundamentele economiei de piață, pentru că România este membră a Uniunii Europene, iar acest lucru este stipulat în Constituție", a spus Negrițoiu.