Pierderile provocate de furturile de monede digitale au urcat cu peste 150%, la 4,4 miliarde de dolari, în primele 9 luni ale acestui an, de la 1,7 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului 2018, potrivit unui raport realizat de compania CipherTrace, obținut de Reuters.
”Creșterea de 150% a furturilor de criptomonede și a fraudelor reflectă modul în care infractorii se adaptează pentru a obține câștiguri tot mai mari”, a declarat Dave Jevans, director general al CipherTrace.
Acesta a adăugat că infractorii urmăresc banii, iar banii sunt chiar aici, gata să fie luați. Atacurile mici sunt deseori mai ușor de prevenit, dar tacurile țintite sunt mult mai profitabile, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Criptomonedele au atras o atenție mare din partea autorităților de reglementare din întreaga lume, pe măsură ce dezvoltatorii și participații la piață încearcă să aducă clasa lor de active pe segmentul principal.
Două furturi mari au determinat creșterea din acest an a pierderilor, potrivit CipherTrace.
Una dintre fraude a provocat utilizatorilor și clienților pierderi în valoare de 2,9 miliarde de dolari, constând într-o schemă piramidală (Ponzi) care a implicat un portofel de criptomonede și schimb valutar, PlusToken.
Cealaltă fraudă importantă din acest an a fost o pierdere de 195 de milioane de dolari, pe platoforma QuadrigaCX.
”Chiar și fără cele două fraude, asistăm la furturi de ordinul milioanelor de dolari. De la an la an are loc o creștere relativ consistentă a activităților infracționale și nu ne așteptăm ca acest lucru să se schimbe peste noapte”, a spus Jevans.
Acesta a adăugat că atacurile în valoare de sub 5 milioane de dolari deseori nu sunt raportate, platformele de tranzacționare și poliția concentrându-se pe riscurile mai mari.
CipherTrace a raportat că furturile și escrocheriile din trimestrul al treilea au atins 15,5 milioane de dolari, cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani.
Potrivit raportului, dintre cele mai mari 120 de platforme de tranzacționare a criptomonedelor la nivel mondial, 65% impun condiții slabe pentru cunoașterea clienților.