The Little Yellow Door, un restaurant din Londra, a lansat de curând un meniu special, în care preparatele sunt descrise 100 % prin emoji și pot fi comandate de clienți prin intermediul aplicației WhatsApp, informează slate.fr.
Astfel, cuvântul ”cheeseburger” poate fi înlocuit cu trei emoji: ”pâine”, ”vită” și ”brânză”. Acest mod de comunicare primitiv nu permite, desigur, traducerea unor detalii precum ”burger-brioșă cu sos făcut în casă”, dar, la Londra, restaurantul The Little Yellow Door încearcă să atragă o clientelă tânără, cu un meniu alcătuit 100% din emoji, scrie News.ro.
Pentru a facilita comunicarea, patronii stabilimentului au adoptat alte măsuri speciale: în loc să se adreseze unui ospătar, clientul își trimite comanda prin WhatsApp, folosind pictogramele asociate preparatelor dorite.
Această provocare emoji este propusă clienților acestui restaurant de două ori pe săptămână pe durata verii.
Nu este prima dată când un restaurant se lansează în acest tip de prezentare a meniurilor. În 2015, un bar din cartierul newyorkez Brooklyn a alcătuit un meniu de cocktailuri realizat tot din pictograme.
În restaurantul londonez, care încearcă să creeze o ambianță convivială, noul proiect de meniu are la bază ideea de a pune creierele clienților la lucru, prin folosirea anumitor omonimii. De exemplu, salata de rucola (rocket salad, în engleză - n.r.) a fost tradusă printr-un emoticon-rachetă (”rocket” înseamnă ”rachetă”, n.r.).
Așa cum a reamintește site-ul Munchies, lansarea în luna noiembrie a unor noi emoji alimentare - avocado, bacon, clătite, cartofi și castraveți - permite o precizie a comenzii relativ mare, chiar dacă detalii precum ”maioneză cu trufe” și ”ceapă caramelizată” rămân deocamdată intraductibile.
Emoji sunt pictograme utilizate în sistemele de mesagerie electronică și pe paginile web. Ele există în numeroase tipologii, inclusiv expresii faciale, obiecte comune, locuri, tipuri de vreme și animale.
Avându-și originea în telefoanele mobile japoneze de la sfârșitul anilor 1990, emoji au devenit tot mai populare pe plan mondial, după includerea lor în iPhone-urile produse de compania americană Apple, adoptarea lor de sistemele Android și de alte sisteme de operare utilizate de dispozitivele mobile.