Filmul animat japonez ”Your Name”, care se bucură deja de mare succes în Japonia, a devenit lungmetrajul nipon care a înregistrat și cel mai bun debut în box office-ul din China, a doua piață cinematografică a lumii, informează BBC.
În ciuda absenței marilor nume de la Hollywood și a efectelor speciale costisitoare, filmul ”Your Name” a obținut încasări de aproape 78 de milioane de dolari în weekendul de debut pe piața chineză, la începutul lunii decembrie, arată news.ro
Însă care este motivul din spatele acestui succes? Potrivit jurnaliștilor de la BBC, se pare că această peliculă se adresează chinezilor aflați în căutarea ”escapismului” - concepție filosofică și etică ce preconizează evadarea din realitatea cotidianului, de a căuta refugiu în atemporalitate.
Scris și regizat de Makoto Shinkai, un cineast în vârstă de 43 de ani, filmul ”Your Name” reprezintă o poveste de dragoste, ai cărei protagoniști sunt doi adolescenți care fac schimb de trupuri.
Această dramă onirică despre conexiunile pierdute ale celor doi protagoniști a captivat imaginația spectatorilor chinezi.
Potrivit maoyan.com, unul dintre cele mai cunoscute site-uri chinezești care publică cronici ale filmelor proiectate pe teritoriul acestei țări, filmul ”Your Name” a obținut o notă medie a recenziilor de 9,3 (dintr-un maxim de 10).
”Filmul a fost frumos, dincolo de cuvinte, iar fiecare scenă era ca o pictură”, a declarat unul dintre spectatorii chinezi.
Însă elementul asociat fanteziei este probabil acela care i-a atras cel mai mult pe chinezii aflați în căutarea escapismului.
”Privind acest film m-a făcut să înțeleg că am ratat primăvara tinereții mele și asta m-a emoționat foarte mult”, a dezvăluit un alt spectator.
Experții în film consideră că ”Your Name” a reușit să atingă o coardă sensibilă în sufletele chinezilor la momentul potrivit.
”Este o poveste de iubire ce vizează segmentul demografic cu cele mai mari venituri ce pot fi cheltuite, așa-zisa generație «Post-90», care a stat la baza boom-ului box office-ului chinez”, a spus Jonathan Papish, analist al pieței cinematografice și colaborator al publicației China Film Insider.
”De asemenea, se potrivește bine și cu ACGN (Anime, Comic, Game, Novel), o subcultură a tinerilor, care se bucură de o popularitate tot mai mare în China”, a adăugat Jonathan Papish.
CITEȘTE ȘI În București apare un nou brand de cinematograf. Primul spațiu va fi amenajat în mall-ul Liberty CenterCu 200 de milioane de tineri consumatori, piața de divertisment destinată tinerilor se extinde cu repeziciune în China. Potrivit băncii chineze de investiții CITIC, această piață își va dubla valoarea și va ajunge la 500 de miliarde de yuani (76 miliarde dolari) în doar doi ani.
Cu încasări de aproape 78 de milioane de dolari, ”Your Name”, o animație realizată în 2D, a depășit filmul ”Stand By Me Doreamon”, filmul nipon care deținea precedentul record de box office în China.
Și acesta ar putea fi doar ”vârful aisbergului” pentru creatorii de anime.
Vânzările pe piețe externe pentru animațiile japoneze au crescut cu aproape 80% anul trecut și au ajuns la aproape 300 de milioane de dolari, potrivit Association of Japanese Animations.
Însă succesul nu este garantat oricărui film. Nouă din cele 11 filme japoneze lansate în China în 2016 au fost animații, însă doar trei dintre ele au generat încasări de peste 20 de milioane de dolari.
”Your Name” are succes nu doar în China. Recent, această peliculă a fost premiată de Los Angeles Film Critics Association la categoria ”cel mai bun film de animație” și are mari șanse să fie nominalizat și la Oscarurile din 2017.