Utilizatorii smartphone-urilor cu ecrane mai mari de 5 inch folosesc mai mult aplicațiile mobile decât posesorii telefoanelor cu ecrane de 4 inch.
Conform unui studiu realizat în decursul lunii aprilie de Localytics, companie care cercetează și oferă date statistice cu privire la aplicațiile web și de mobile, posesorii de smartphone-uri cu ecrane de 5 inch sau mai mari petrec cu 23% mai mult timp folosind diverse aplicații decât ceilalți.
Durata medie de folosire a aplicațiilor pe telefoanele de peste 5 inch este de 66 de minute per aplicație, în timp ce în cazul telefoanelor cu ecrane mai mici de 5 inch aceasta este de 52 de minute per aplicație pe parcursul unei luni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Frecvența folosirii aplicațiilor este, de asemenea, mai mare pe telefoanele cu ecrane de peste 5 inch. Pe aceste telefoane rata de deschidere aplicațiilor este cu 21% mai mare.
Cifrele sunt justificate, în mod logic, prin faptul că aplicațiile oferă o experiență mai bună pe ecranele mai mari. De asemenea, conținutul multimedia, precum jocurile sau clipurile video, este mult mai atractiv pe un ecran mai mare.
Studiul arată și faptul că posesorii de smartphone-uri Samsung petrec în medie cu 22,9% mai mult timp în aplicații decât cei care au iPhone - 72 de minute, față de 57 de minute pe lună. În general, utilizatorii de Android petrec cu 29% mai mult timp folosind aplicațiile mobile, decât posesorii de iPhone. De asemenea, frecvența folosirii aplicațiilor este mai mare cu 15 procente pe Android.
Cei de la Localytics pun diferențele dintre cele două platforme pe seama nivelului superior de personalizare pe care Android-ul îl oferă. Deși este adevărat că utilizatorii de Android petrec un anumit timp strict pentru personalizarea interfeței, aceasta nu poate fi decât o justificare parțială ce nu poate crește atât de mult nivelul general de engagement general al platformei.
Datele publicate de Localytics sunt deosebit de utile dezvoltatorilor de aplicații care își pot stabili prioritățile în funcție de aceste criterii. De exemplu, o companie mică, cu resurse limitate, își poate optimiza aplicația pentru ecranele mari, ignorând sau amânând lucrul pentru dispozitivele de dimensiuni reduse.
Cei de la Localytics au ajuns la aceste cifre luând în calcul numărul de lansări ale aplicațiilor (frecvența medie), cât și timpul petrecut folosind aplicații în decursul unei luni (durata medie). Au fost vizate cele mai populare modele de smartphone, în total peste 271 milioane de telefoane au participat la acest studiu.